Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
2. Markkinoiden käyttäytyminen
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
2
Markkinoinnin maailma
Tuote/tarjooma osaaminen Asiakasosaaminen Kilpailijaosaaminen Johtamisosaaminen Viestinnän osaaminen Hinnoitteluosaaminen Saatavuusosaaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
3
Markkinointiajattelu ja - toiminnot
Markkinointi = ajattelu- ja toimintatapa Ajattelutapa suhteet ja kannattavuus kestävät ja kannattavat asiakassuhteet kumppanuus ja verkostot suhteet omistajiin, henkilökuntaan, mediaan ja yhteiskuntaan Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
4
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Toimintatapa Markkinointimix tuotteet ja koko tarjooma hinnoittelu saatavuus viestintä henkilöstö ja palvelu Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
5
Markkinoinnin perustotuudet
Asiakkaasta on tullut markkinoinnin keskipiste 3/11 –sääntö 1/12 –sääntö 26/27 –sääntö sääntö Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
6
Asiakassuuntainen yrittäjyys
Asiakkaiden tarpeet ovat kaiken toiminnan lähtökohtana Palautetta on hankittava jatkuvasti Tuote tulee sopeuttaa asiakkaan tarpeisiin Jatkuva kilpailijaseuranta Palvelua, palvelua ja palvelua -> asiakkaan arvostamista Sisäinen markkinointi on tärkeätä Mitä et voi myydä omalle henkilökunnallesi, et voi myydä myöskään asiakkaillesi Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
7
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Tavoitteena on kanta-asiakkuus Kokonaisuus täytyy hallita Prosessien hallintaa Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
8
Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Markkinaosaaminen Markkinaselvitys Markkina-analyysi Markkinaennusteet Markkinavaatimukset -> Tuoteidean ja liikeidean rakentaminen Hämeen ammattikorkeakoulu, Taina Matis, 2006
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.