Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuRitva Kapulainen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Työn suunnittelu
2
1 VAIHE: Hahmotus / mietintä. Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mitä tehdään, Ideointia eril. työaiheista (ope ja lopuksi oppilas) Mistä tehdään: Materiaali / RAHA. Mistä tehdään: Materiaali / RAHA. Millaisia työstömenetelmiä osattava? Millaisia työstömenetelmiä osattava? Uusia menetelmiä opeteltava. Uusia menetelmiä opeteltava. Riittävätkö omat taidot? Riittävätkö omat taidot? Aikataulu !! Aikataulu !!
3
2 VAIHE: Piirrotus / ongelmanratkaisu. Päätetään eri tekniikoiden käyttö: Päätetään eri tekniikoiden käyttö: Millaiset liitokset, muu tekninen rakenne, millainen pintakäsittely.Millaiset liitokset, muu tekninen rakenne, millainen pintakäsittely. Mitoitetaan ja piirretään tekniset piirrustukset: Vähintään 2 kuvantoa. Mitoitetaan ja piirretään tekniset piirrustukset: Vähintään 2 kuvantoa. Kokeillaan ja testataan toimivuutta mikäli tarpeellista. Kokeillaan ja testataan toimivuutta mikäli tarpeellista.
4
Esimerkiksi:
5
3 VAIHE: Tuotteen valmistus. Toteutetaan tuote SUUNNITELMAN mukaan. Toteutetaan tuote SUUNNITELMAN mukaan. Jos ongelmia siirrytään 2 vaih- eeseen Jos ongelmia siirrytään 2 vaih- eeseen Pyri valmistuksessa huolelliseen ja viimeisteltyyn lopputulokseen, älä kiirehdi !! Pyri valmistuksessa huolelliseen ja viimeisteltyyn lopputulokseen, älä kiirehdi !!
6
4 VAIHE: Arviointi. Tuotteen valmistuttua ARVIOINTI. Tuotteen valmistuttua ARVIOINTI. Oppilas itse arvioi onnistumista.Oppilas itse arvioi onnistumista. Opettaja arvioi annettujen kriteereiden valossa.Opettaja arvioi annettujen kriteereiden valossa. Numeroarviointi / sanallinen keskustelu Numeroarviointi / sanallinen keskustelu Valmiit työ valokuvataan ennen kotiin viemistä.Valmiit työ valokuvataan ennen kotiin viemistä.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.