Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
SAIRAANHOITAJAN PUHELINNEUVONTA 24/7
Työkaluja perusterveydenhuollon päivystykseen , Eija Jääskeläinen sh
2
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toimiva kokonaisuus STM:n rahoittama pilottikokeilu Kainuun keskussairaalan omaa toimintaa Kainuun maakunta -kuntayhtymän toimintaa *vakituisia työntekijöitä 7 *vuoden 2011 alusta lisäksi ns. varusmieslisä määräaikaisena vuoden 2011 loppuun asti. Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
3
Perustehtävä Kainuussa
Päivystyspalveluiden saavutettavuus 24h/vrk Nopea yhteys terveydenhuollon ammattilaiseen Hoidon tarpeen ensimmäinen arviointi kokeneen ammattilaisen toimesta Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
4
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Tukea asiakasta kotihoidon ohjauksen ja neuvonnan avulla silloin kuin vaiva tai ongelma ei vaadi päivystysvastaanotolla käyntiä Päivystyspoliklinikkatoiminnan resurssien oikea käyttö Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
5
Keinoja tehtävän suorittamiseksi
Kokenut henkilökunta Välitön mahdollisuus konsultoida lääkäriä 24h/vrk Asiakkaan tietojen kirjaaminen sähköiseen potilaskertomusjärjestelmään Tasalaatuinen osaaminen, mahdollisuus käyttää ajankohtaisinta tietoa Puheluihin vastaavien hoitajien osuus toiminnan käynnistämisessä ja kehittämisessä suuri Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
6
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toiminta Yhteydenottoja n. 3000/kk Soittajista 60 % on naisia Soitot koskevat kaikenikäisiä Soittoja myös vuodeosastoilta, hoivakodeista, poliisilta Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
7
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
8
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
9
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
10
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Toiminnan tuloksia Terveyspalvelujen saatavuus on parantunut Potilaat sujuvasti esh:n lääkärin vastaanotolle Hoidon tarpeen arviointi, kun asiakkaalla ensikontakti terveydenhuoltoon Asiakkaan neuvonnan ja ohjauksen tehostuminen (oma- ja itsehoito) Kotihoidon, hoitokotien ja omaishoitajien neuvonta- ja tukipiste Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
11
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Päivystyspoliklinikan resurssien oikea käyttö *Jos puhelinneuvontatoimintaa ei olisi ollut, vastaajista 74 % olisi hakeutunut päivystysvastaanotolle ja 2,5 % ajanvarausvastaanotolle (Ympärivuorokautisen puhelinneuvonnan palautekyselyt ) Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
12
Toimintaan kytketyt lisäpalvelut
Kriisiryhmä Turvapuhelut Sosiaalitoimi Yhteistyö Puolustusvoimien kanssa Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
13
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Yhteystiedot: puh Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
14
Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Lähteet Huusko, S. Hoidon tarpeen ensimmäinen arviointi Kainuussa, Power point esitys Kainuun maakuntakuntayhtymän puhelinneuvonnan tilastot v Martikainen E, Turunen A, Äijälä O, Puhelinneuvonta dokumentaation vaatimuksen mukaisuus ja puhelinneuvonnan vaikuttavuus, PKSSky, projektiyksikkö Joensuu 2006 Eija Jääskeläinen, sairaanhoitaja
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.