Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTarja Pakarinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Brandi… …ja brändääminen (8.2. Merkkitavarat ja brandit s. 77-)
2
Brandi… Yksilöity tuote, henkilö, palvelu tai paikka, jossa –ostajat havaitsevat merkitseviä, ainutlaatuisia lisäarvoja, jotka vastaavat heidän tarpeitaan (DeChattorney - McDonald 1996)
3
…brandi Yhdistelmä, jonka tarkoituksena on –yksilöidä myyjän tai myyjäryhmän tavarat tai palvelut, –erottaa ne kilpailijoiden tarjonnasta ja –luoda tuotteelle arvoa ja houkuttelevuutta Brandi ilmaisee asiakkaan saamaa lisäarvoa (Grönroos 2001) –(Lada vs. BMW)
4
Brändääminen Brandi syntyy vasta sitten, kun –asiakkaat osaavat yhdistää näihin ulkoisiin tunnuksiin… …selkeitä mielikuvia tuotteesta ja yrityksestä
5
ARVOSTETUIMMAT BRANDIT SUOMESSA 2006 JA 2007 1.Fazer sininen 2.Arabia 3.Fiskars 4.Abloy 5.Fazer 6.Joutsenlippu 7.Joutsenmerkki 8.Hackman 9.Nokia 10.Iittala 11.Juhla Mokka 12.Valio 1.Fazer sininen 2.Fazer 3.Fiskars 4.Arabia 5.Hackman 6.Nokia 7.Abloy 8.Elovena 9.Valio 10.Iittala 11.Finnair 12.Joutsenmerkki
6
Maailman 10 arvokkainta brandia 2006 (miljardia US $) 1.Coca-Cola 67,0 2.Microsoft 56,9 3.IBM 56,2 4.General Electric 48,9 5.Intel 32,3 6.Nokia 30,1 7.Toyota 27,9 8.Disney 27,8 9.McDomald’a 27,5 10.Mercedes 21,7 Lähde: www.interbrand.com www.interbrand.com
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.