Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMaija Hämäläinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
www.lao.fi Hellevi Tervo Tyrnävän työleiri 23.3.2011 MITÄ ON TYÖELÄMÄN TUKEMINEN ? Hankkeissa tehtyä ja seminaarissa pohdittua
2
www.lao.fi LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN SUUNNITTELU Työssäoppimisen yhteissuunnittelu ja kokonaissuunnitelman laatiminen Opetussuunnitelman analyysi; mitä opitaan eri oppimisympäristöissä (lähiopetus, verkko-opinnot, työssäoppiminen jne.) Työssäoppimispaikkojen hankinta ja top-rekisterit Työssäoppimisen sijoittaminen opetussuunnitelmaan ja työpaikan arkeen -työssäoppimisen aikataulutaulukko Yhteissuunnittelun eri foorumit ja aikataulutus
3
www.lao.fi LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN SUUNNITTELU LÄHTÖKOHTA YHTEISUUNNITTELULLE: Työssäoppimisen pedagogiikan ja siihen sisältyvän oppimisnäkemyksen selkeyttäminen kaikille osapuolille TAVOITE: Työssäoppiminen muodostaa luonnollisen, loogisen ja joustavan osa-alueen perustutkinnon opinnoissa. Työssäoppimista on riittävästi ja kaikki osa-puolet tietävät oman vastuualueen ja tehtävät.
4
www.lao.fi LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN TOTEUTTAMINEN Ohjaajina TOP-valmentaja Klinikkaopettaja Opettajan työelämäosaaminen ja työelämäjaksot Työpaikkakouluttaja / eri osapuolten työnjako 2+1 – mallissa Dokumentointia Sähköinen päiväkirja, TOP-päiväkirja lomakkeet; työturvallisuuslomake
5
www.lao.fi LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN TOTEUTTAMINEN Työpaikkaohjaajakoulutuksen erilaiset toteutusmallit -sisältö, materiaalit ja käytännön toteuttaminen
6
www.lao.fi LAAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN ARVIOINTI JA TOIMINNAN KEHITTÄMINEN Palautteen kerääminen eri osapuolilta ja palautteen hyödyntäminen reaaliajassa -Ennakointitieto YDINKYSYMYS: Miten työssäoppimisen laatua arvioidaan ja kehitetään palautejärjestelmän avulla?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.