Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?"— Esityksen transkriptio:

1 Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?

2 Reittejä käyttävät tahot
Paikalliset asukkaat Sekä pysyvät että vapaa-ajan asukkaat Liikkuvat ja ulkoilevat Hakevat myös elämyksiä, haluavat tietää luonnosta Koulut, päiväkodit, muut organisaatiot Liikunta- ja ulkoilupäivät Luokkaretket myös muilta paikkakunnilta Myös muut sekä yksityisen että julkisen sektorin palvelukodit käyttävät Matkailijat Luonnossa liikkumismahdollisuudet lisäävät kohteen vetovoimaa vrt. esim. Karhunkierros Pidentävät viipymää: matkailijat viihtyvät pidempään ja liikkuvat enemmän alueella Matkailuelinkeino Opastetut ja opastamattomat retket Tekemistä ryhmä- ja vapaa-ajan matkailijalle Lisäävät yritysten mahdollisuuksia tarjota erilaisia tuotteita

3 Pyöräily

4 Pyöräily

5 Pyöräily

6 Pyöräily

7 Pyöräily

8 Pyöräily

9 Pyöräily

10 Vaellus

11 Vaellus

12 Melonta

13 Melonta

14

15

16

17 Reittien kartoittamisessa asiakas on myös julkinen sektori:
Tekninen toimi ja maankäyttö Maankäytön suunnittelu Kaavoituksessa varaukset reiteille ja luonnon virkistyskäytölle Kulttuuritoimi Tuottaa usein teemareittejä Tuntee alueen tarinat, historian ja merkkihenkilöt Ympäristötoimi Tuottaa luonto- ja ympäristötietoa: luontopolut ja -reitit Kalastus- ja lintukohteet Liikunta- ja vapaa-aika Informoi liikuntapaikoista ja -reiteistä Tuottaa materiaalia Matkailutoimi Tuottaa karttoja ja -oppaita Tunteeko paikalliset reitit?

18 Matkan pituus Pyöräily Päivämatka: 7-30 km Kokonaismatka: 61-200 km
Vaellus Päivämatka: 7-20 km Kokonaismatka: km Melonta Päivämatka: 4-20 km Kokonaismatka: km

19 Yhteenveto – asiakas Rahaa on Kaupunkilaiset
Saksa, Hollanti, Venäjä, Iso-Britannia, SUOMI Rentoutuminen, liikunta, irtautuminen arjesta Luonto Sykemittarit, GPS-tallentimet Sosiaalisuus Haasteellisuus, kesto, viitoitukset/merkinnät, Aktiivinen harrastaja, omatoiminen aktiviteettimatkailija, valmispaketin ostaja MEK A:134, MEK A:169.

20 Yhteenveto – asiakas Luontoaktiviteetteihin käytetään ulkomailla 2-7 päivää Ystävien ja puolison kanssa Kokonaan tai osittain omatoimimatka mieluisin Majoituksena hotelli, maaseutumatkailu, leirintäalue, B&B, lomamökki/-asunto. Huom! Luonnon keskellä halutaan majoittua vain yksi yö. Varauksessa ja tiedonhankinnassa internet on suurin, seuraavana matkatoimistot, matkanjärjestäjät ja matkakohde Turvallisuus, luonto, mukavuus ja hintataso tärkeitä Multiaktiviteetit kiinnostavat Tehdään retkiä yhdestä kohteesta tai kuljetaan kohteesta toiseen.

21 Yhteenveto - asiakas Liikutaan yhdessä helppoja ja keskivaativia reittejä Monikanavajulkaiseminen: GPS, painettu ja printattu kartta, mobiilijulkaisu, kaikki yhtä tärkeitä Suosituimpia liikkumistapoja ovat kevyemmät vaihtoehdot, kuten retkipyöräily, patikointi ja jokimelonta Käyttäjiä ja hyödyntäjiä on monella taholla

22 Aktiviteetteja yhdistäviä ja erottavia tekijöitä
Pyöräily Eniten kiinnostunut kulttuurista, paikallisista ihmisistä, toritapahtumista, kotiseutumuseoista. Reittien varrella on oltava näitä > Reittien on kierrettävä näiden kautta. Teemoitettava. Vaellus Eniten kiinnostaa luonto, floora, fauna, sienet, ilmasto, ihmisen jättämät jäljet Opastaulut ja opasvihkot tehtävä kunnolla. Pyhiinvaellus, rentoutuminen, tuulen huminasta ja metsän äänistä nauttiminen. Melonta Äärimmäisen syvä luontoelämys: kuikan huuto, laineen liplatus, vesilintujen äänet. Täydellinen irtautuminen arjesta. Suurin halukkuus/valmius yöpyä alkeellisissa olosuhteissa ja luonnon keskellä. Yhteistä: leppoisaa matkantekoa. Matkailu pääasia. Halu päästä tavanomaisten matkakohteiden ja –reittien ulkopuolelle. Kokea uutta erilaisella tavalla. Luomu- ja lähiruoka, yleensä hyvä ruoka kiinnostaa. Usein myös arvovalinta.


Lataa ppt "Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google