Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KOULUTUSPSYKOLOGIA 415026S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot 21.3. – 23.4.2005.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KOULUTUSPSYKOLOGIA 415026S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot 21.3. – 23.4.2005."— Esityksen transkriptio:

1 KOULUTUSPSYKOLOGIA 415026S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot
21.3. –

2 21.3. (4 h) Klo 12.15 - 13.45: Klo 14.15 – 15.45: Hannu Soinin luento
Kurssi opinto-oppaan mukaan Kurssin tarkennetut tavoitteet Kurssin opiskelutapa Opiskelun arviointi Kurssin rakenne > päätös osallistumisesta ja tavoitteista Ryhmäytyminen Kurssiopas Ensimmäisen tutkimustehtävän aloittaminen Klo – 15.45: Hannu Soinin luento 3. ryhmätehtävän lukutehtävä: Tee kysymyksiä ja hyvät muistiinpanot!

3 Opinto-oppaan mukaan Tavoitteet
syventää oppimista koskevien teorioiden tuntemista ohjata oppimisen ja opetuksen välisen suhteen tarkasteluun perehtyä oppimisprosessin ohjaamiseen ja suunnitteluun Kontaktiopetus: 24 h toteutuu vähemmän, koska paljon ryhmätyötä

4 Kurssin tarkennetut tavoitteet
Osallistuminen kahteen ammatillisen osaamisalueen toimintaan: Oppimistutkimuksen tekemisen jotkin käytänteet: käsitteen määrittely aineiston analyysi teorian rakentaminen tulosten vertailu Koulutussuunnittelu ja toteuttaminen: Minä koulutuksen/opetuksen suunnittelijatiimissä Minä koulutuksen/opetuksen toteuttajatiimissä

5 Kurssin opiskelutapa Situatiivinen oppimiskäsitys:
Osallistumisen merkitys oppimisessa: perustana käytännöt, joihin osallistumisen laatua koulutuksen tulisi edistää Opimme, kuinka voimme osallistua. arvokkaina osallistujina meitä pidetään. aloitteellisia ja vastuullisia voimme olla suhteessa omaan oppimiseemme. aktiivisesti voimme osallistua tavoitteiden asettamiseen ja suoriutumisen arviointiin.

6 Opiskelun arviointi Sanallinen itsearviointi suoriutumisesta: Miten tulevaisuudessa osallistumiseen tarvittavat omat tiedot ja taidot ovat kehittyneet? Kehittyneet alueet? Itse tunnistamasi tulevat kehittämisalueet? osallistuminen oppimistutkimuksen tekemiseen osallistuminen koulutussuunnitteluun ja/tai toteuttamiseen sisältöjen hallinta Toveriarviointi oman ryhmän jäsenten itsearvioinneista Vastuuhenkilön arviointi: suhteessa itse- ja toveriarviointiin - asteikko 1 -5

7 KURSSIN RAKENNE HENKILÖKOHTAINEN TYÖSKENTELY TUTKIMUSRYHMÄTYÖSKENTELY
ennakko- tehtävät HENKILÖKOHTAINEN TYÖSKENTELY Oppimis- määritelmä valmiiksi & itsearviointi omasta oppimisesta Soinin tuloksiin perehtyminen Martonin & Boothin tuloksiin perehtyminen Oppimis- määritelmän analyysi Erityis- alue TUTKIMUSRYHMÄTYÖSKENTELY Toveri- arviointi Tulosten raportointi esitykseksi Induktiivinen tutkimus Deduktiivinen tutkimus KOULUTTAJARYHMÄTYÖSKENTELY Koulu- tus- suun- nittelun psyko- logia 21.3. 11.4. 18.4. 23.4.

8 11.4. (4 h) Asiantuntijaluento
Tekniikan tohtori Raine Mäntysalo: Kansainvälisesti tunnettu suunnittelun tutkija Luentoon valmistautuminen ennakkoon: koulutussuunnittelun psykologian kysymyksiä (elektronisena materiaalina) > kysymysten/teemojen valmistelu luentoa varten Koulutus/opetussuunnittelun tehtävänanto, ryhmän periaatteista sopiminen ja neuvotteleminen tehtävistä seuraavaksi viikoksi

9 18.4. (4 h) Kouluttajaryhmien kokoontuminen Suunnittelun aloittaminen


Lataa ppt "KOULUTUSPSYKOLOGIA 415026S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot 21.3. – 23.4.2005."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google