Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

- Sanna, Sini ja Liisamaija.  Dysleksia ( 10 %, 2%)  Neurologinen  Vaikeudet tarkassa ja/tai sujuvassa sanantunnistuksessa  Heikko oikeinkirjoitus-

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "- Sanna, Sini ja Liisamaija.  Dysleksia ( 10 %, 2%)  Neurologinen  Vaikeudet tarkassa ja/tai sujuvassa sanantunnistuksessa  Heikko oikeinkirjoitus-"— Esityksen transkriptio:

1 - Sanna, Sini ja Liisamaija

2  Dysleksia ( 10 %, 2%)  Neurologinen  Vaikeudet tarkassa ja/tai sujuvassa sanantunnistuksessa  Heikko oikeinkirjoitus- ja dekoodaustaito.  Toissijaisina seurauksina voi olla ongelmia luetun ymmärtämisessä ja vähäinen lukeminen vapaa-ajalla, joka voi haitata sanavaraston ja taustatietomäärän kasvua

3  Luokanopettajan ja erityisopettajan yhteistyö  Useimmissa kouluissa seurataan tarkasti lasten lukutaidon kehitystä, erityisen tarkasti alkuopetusvuosina  Valtaosalla lapsista koulussa tehtävä taitojen kehityksen seuranta ja ongelmiin kohdennettu tuki riittää  Lisätutkimukset (koulun, perheneuvolan tai terveyskeskuksen psykologit)

4  Lukemisvaikeuksiin ei juurikaan ole tarjolla kuntoutuksellista tukea julkisen terveydenhuollon kautta, mikäli lukivaikeuden taustalla ei ole laajoja kielen kehityksen ongelmia tai muita kehityksellisiä häiriöitä  http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluuka s/ http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/lukiluuka s/

5  Varhainen tarjottu tuki on tehokkain ja taloudellisin tapa ehkäistä lukivaikeutta ja sen mukanaan tuomaa syrjäytymiskehityksen riskiä.  Neuvolassa 4-5 vuoden iässä LuKIVAlmiuksien arviointiseulan avulla


Lataa ppt "- Sanna, Sini ja Liisamaija.  Dysleksia ( 10 %, 2%)  Neurologinen  Vaikeudet tarkassa ja/tai sujuvassa sanantunnistuksessa  Heikko oikeinkirjoitus-"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google