Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Toimialakatsaus 28.8.2013 Optinen toimiala. Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Toimialakatsaus 28.8.2013 Optinen toimiala. Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013."— Esityksen transkriptio:

1 Toimialakatsaus 28.8.2013 Optinen toimiala

2 Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013

3 Optinen ala Q2/2013 1) Markkinakatsaus

4

5

6 Optinen ala Q2/2013 2) Tuoteryhmäkatsaus

7  Paneelimarkkina Kassajärjestelmistä kerätty, kuluttajille suuntautunut myynti Paneelimarkkinaan kerätään kuukausittain noin 500 optikkoliikkeen ja verkkokaupan tiedot Yhteyshenkilöt: Vesa Paldanius Vesa.paldanius@gfk.comVesa.paldanius@gfk.com / +46 707 350 711 Katarina Bäck Katarina.back@gfk.comKatarina.back@gfk.com / +46 46 350 740 www.gfk.com ja www.gfkrt.com  Paneelin Markkinapeitto Johtavien ketjuliikkeiden ja verkkokauppojen yhteenlaskettu myynti Kattaa keskimäärin 79,9% raporttiin sisältyvien tuoteryhmien myynnistä Suomessa  Kokonaismarkkinaan suhteutetut luvut Kokonaisliikevaihto lasketaan GfK:n ja Tilastokeskuksen luvuista -paneeli

8

9 Silmälasit 81,4 %

10 323,9 M€320,7 M€

11 323,9 M€320,7 M€

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24 2013 Loppuvuoden odotukset 3) Barometri

25 (3,75) (4,0) (3,75) (4,0)

26 Materiaali ja tiedote ladattavissa: optometria.fi optometria.fi


Lataa ppt "Toimialakatsaus 28.8.2013 Optinen toimiala. Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google