Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTauno Haavisto Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Toimialakatsaus 28.8.2013 Optinen toimiala
2
Sisältö Optinen ala Q1-Q2/2013 – Markkinakatsaus – Tuoteryhmäkatsaus – Alan odotukset -> Q3-Q4/2013
3
Optinen ala Q2/2013 1) Markkinakatsaus
6
Optinen ala Q2/2013 2) Tuoteryhmäkatsaus
7
Paneelimarkkina Kassajärjestelmistä kerätty, kuluttajille suuntautunut myynti Paneelimarkkinaan kerätään kuukausittain noin 500 optikkoliikkeen ja verkkokaupan tiedot Yhteyshenkilöt: Vesa Paldanius Vesa.paldanius@gfk.comVesa.paldanius@gfk.com / +46 707 350 711 Katarina Bäck Katarina.back@gfk.comKatarina.back@gfk.com / +46 46 350 740 www.gfk.com ja www.gfkrt.com Paneelin Markkinapeitto Johtavien ketjuliikkeiden ja verkkokauppojen yhteenlaskettu myynti Kattaa keskimäärin 79,9% raporttiin sisältyvien tuoteryhmien myynnistä Suomessa Kokonaismarkkinaan suhteutetut luvut Kokonaisliikevaihto lasketaan GfK:n ja Tilastokeskuksen luvuista -paneeli
9
Silmälasit 81,4 %
10
323,9 M€320,7 M€
11
323,9 M€320,7 M€
24
2013 Loppuvuoden odotukset 3) Barometri
25
(3,75) (4,0) (3,75) (4,0)
26
Materiaali ja tiedote ladattavissa: optometria.fi optometria.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.