Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Muotoilu busineksen ytimessä 13.2.2007 Mikko Kalhama, Design Forum Finland.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Muotoilu busineksen ytimessä 13.2.2007 Mikko Kalhama, Design Forum Finland."— Esityksen transkriptio:

1 Muotoilu busineksen ytimessä 13.2.2007 Mikko Kalhama, Design Forum Finland

2 Design Asiakas Digital DesignBrand Design Mainoststo Design-intensiivisyys integraation moottorina - design-intensiiviset toimialat ovat alkaneet kasvaa yhteen  - asiakkuudet muuttuvat - muotoilupalveluiden luonne muuttuu - muotoilun rooli muuttuu

3 Muotoilun käyttö teollisuusyrityksissä Occasional use 23 % Continuous use 23 % No use at all 54 % Source: ETLA, the Research Institute of the Finnish Economy viidesosa yrityksistä käyttää muotoilua yritystoiminnan osana. muotoiluun suunnatut investoinnit ovat marginaalisia verrattuna muuhun tuotekehitykseen integroidun muotoilun käyttö vähäistä Muotoilun käyttö yrityksissä

4 CULTURAL DESIGNHEROES DESIGN AS INNOVATION DRIVER Heritage, Design Icons, Style New markets, New Jobs, New disciplines, New categories GOAL FOR THE FINNISH DESIGN BRAND IS TO INCREASE EMPHASIS OF DESIGN AS AN INNOVATION DRIVER WITHIN 5-7 YEARS South Korea, UK, US and Japan aim to strategically use design as innovation driver. Finland, Italy and Denmark are known to strongly emphasize iconic design objects and individuals. DEFINING THE FUTURE POSITION FOR FINNISH DESIGN FINNISH DESIGN AS INNOVATION TOOL

5 IMPACT ON GDP CULTURAL DESIGN HEROES DESIGN AS INNOVATION DRIVER LEVEL OF INTEGRATION Design heroes Design icons Design integrated in mass product development Total product portfolio & strategy branding User focus Usability Ergonomics Integrated brand experience Interaction design Experiential design Service design Sustainability New business New categories Holistic design society Grow based on research by Anna Valtonen The aim is to increase the integration of design as an innovation tool in all aspects of business and industry. DEFINING THE FUTURE POSITION FOR FINNISH DESIGN INTEGRATING DESIGN COMPETENCIES

6

7 Muotoilun promovoinnin tavoitteet Muotoilun muutostekijöiden selventäminen design-intensiivisyys - integraatio Muotoilun käytön lisääminen lukumäärällinen lisäys muotoilusta strateginen työväline uusien mahdollisuuksien luominen DESIGN FORUM FINLAND Promoting Finnish design since 1875

8 DESIGN FORUM FINLAND Promoting Finnish design since 1875 www.designforum.fi Kiitos !


Lataa ppt "Muotoilu busineksen ytimessä 13.2.2007 Mikko Kalhama, Design Forum Finland."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google