Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tutkimuksen keskeinen kysymys Pmiten oppimista voidaan tehostaa, tai Pmiten oppimistuloksia voidaan parantaa, tai Pmiten s stet n opetuksen resursseja,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tutkimuksen keskeinen kysymys Pmiten oppimista voidaan tehostaa, tai Pmiten oppimistuloksia voidaan parantaa, tai Pmiten s stet n opetuksen resursseja,"— Esityksen transkriptio:

1 Tutkimuksen keskeinen kysymys Pmiten oppimista voidaan tehostaa, tai Pmiten oppimistuloksia voidaan parantaa, tai Pmiten s @@ stet @@ n opetuksen resursseja, tai Pmiten tehd @ opetusta/oppimista mielekk @@ mm @ ksi, tai Pmit @ voimme saada selville ihmisen oppimisprosessista (tai, mit @ oppiminen on)?

2 Vanhasta jaottelusta... Popetuspelej @ Psimulaattoreita Ptutoriaaleja Pharjoitteluohjelmistoja (drillit)

3 ... uuteen Popetusohjelmia <lapsille (edutainment) <yrityksiss @ t @ sm @ koulutusta <visualisointeja/animointeja <ty ` kaluja eli mindtools Pavoimia kokonaisvaltaisia oppimisymp @ rist ` j @ <www-oppimisymp @ rist ` t <sis @ lt @ v @ t v @ lineet materiaalin tekoon/esitt @ miseen, keskusteluun, teht @ vien tekemiseen ja palauttamiseen, arviointiin, kurssihallintaan jne.

4 Opetusteknologian tutkimus on yhteisty ` t @ Ptietojenk @ sittelytieteen Pkasvatustieteen Pkognitiotieteen PMuitakin kombinaatioita voi olla ja onkin

5 Miten opetusteknologiatutkimusta tehd @@ n? Pl @ hes aina ryhm @ ty ` t @, ryhm @ t usein isoja Ppoikkitieteellist @, joten dia- tai n-logia tarvitaan Pempiirist @ (ainakin pit @ isi) <kvantitatiivista <kvalitatiivista

6 Esimerkkej @ laitoksen opetusteknologiahankkeista hyvin ep @ t @ ydellinen historia, noin vuodesta 95 PEliot/Jeliot (Erkki Sutinen, Jorma Tarhio) PtGOA, tiki (Matti M @ kel @ ) PHelsinki - Dar Es Salaam (Erkki Sutinen) PHelsinki - Marseille (Kurhila) PAhmed (Kurhila) PJelppi (Mikko M @ kel @ ) PSQL Trainer (Harri Laine) PEduForm (Henry Tirri)

7 Jeliot Algoritmien ja tietorakenteiden visualisointi ja animointi Ptoimii www:ss @ Pmik @ tahansa java-koodi voidaan animoida Puusi versio Jeliot 2000

8 Helsinki - Dar Es Salaam Javan opiskelua verkossa kahdessa kulttuurissa (1998) P " participatory design " Popettavainen projekti <tekniset ongelmat <resurssiongelmat <kulttuurierot Pparempi tulos Marseillen yliopiston kanssa vuonna 99

9 Ahmed Oppimisymp @ rist ` toimintarajoitteisille lapsille Poppisis @ ll ` lt @@ n avoin <oppimateriaali esitet @@ n xml- kuvauskielell @ Pmukautuva <yksil ` lliset oppimispolut

10 EduForm Adaptiivinen kyselylomake Poppimistutkimus- k @ ytt `` n <palaute <arviointi <testaus

11 Tulevaisuus? TKT-perspektiivi / yleisesti Ppersonoidut ymp @ rist ` t Padaptiiviset ominaisuudet <hankala toteuttaa <onko hy ` ty @ ? PIDC: eLearning-markkinat kasvavat pohjoismaissa 70%/vuosi Pkaikki tekev @ t verkko-oppimisymp @ rist ` j @


Lataa ppt "Tutkimuksen keskeinen kysymys Pmiten oppimista voidaan tehostaa, tai Pmiten oppimistuloksia voidaan parantaa, tai Pmiten s stet n opetuksen resursseja,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google