Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy

2 GALLUP-MEDIA Tutkimuksen tavoite Millainen merkitys aikakauslehdillä on eri ikävaiheissa oleville kuluttajille? Kohderyhmä: 15-69 –vuotiaat suomalaiset Otoskoko 1665 Perustuu Intermedia 2000 -tutkimukseen Tilaaja: Aikakauslehtien liitto ry Toteuttaja: Suomen Gallup-Media Oy

3 GALLUP-MEDIA Intermedia 2000 -tutkimus Tavoitteena tuottaa tietoa eri mediaryhmien käytöstä ja yleisöprofiileista sekä selvittää eri medioiden käyttötilanteita ja -motiiveja Menetelmänä GallupKanava Kenttätyöaika: 28.3.-12.4.2000 Internet-tiedot KMT kevät 2000/3-4

4 GALLUP-MEDIA Päämedioiden tavoittavuus eri ikäryhmissä vuonna 2000, % Eilen seuranneet *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

5 GALLUP-MEDIA Tarkasteltavat kohderyhmät NAISET 15-24 -vuotiaat 25-44 -vuotiaat 45-59 -vuotiaat 60-69 -vuotiaat MIEHET 15-24 -vuotiaat 25-44 -vuotiaat 45-59 -vuotiaat 60-69 -vuotiaat

6 Medioiden tavoittavuus 15-24 -vuotiaat

7 GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus 15-24 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

8 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 15-24 -vuotiaat naiset ( N=121)

9 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 15-24 -vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=121, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 7 %) Profiili-%

10 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 15-24 -vuotiaat miehet ( N=116)

11 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 15-24 -vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=116, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 7 %) Profiili-%

12 Medioiden tavoittavuus 25-44 -vuotiaat

13 GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus 25-44 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

14 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, 25-44 -vuotiaat naiset ( N=428)

15 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 25-44 -vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=428, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 26 %) Profiili-%

16 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, 25-44 -vuotiaat miehet ( N=387)

17 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 25-44 -vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=387, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 23 %) Profiili-%

18 Medioiden tavoittavuus 45-59 -vuotiaat

19 GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus 45-59 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

20 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, 45-59 -vuotiaat naiset, ( N=226)

21 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 45-59 -vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista, ( N=226, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 14 %) Profiili-%

22 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät eilinen lukeminen, 45-59 -vuotiaat miehet ( N=216)

23 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 45-59 -vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=216, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 13 %) Profiili-%

24 Medioiden tavoittavuus 60-69 -vuotiaat

25 GALLUP-MEDIA Eri medioiden tavoittavuus 60-69 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa, eilinen seuraaminen *) Lähde: KMT kevät 2000/3-4

26 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 60-69 -vuotiaat naiset ( N=75)

27 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 60-69 vuotiaiden naisten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=75, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 4 %) Profiili-%

28 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 60-69 -vuotiaat miehet ( N=96)

29 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät Eilinen lukeminen, 60-69 -vuotiaiden miesten osuus lehtiryhmän lukijoista ( N=96, ikäryhmän osuus 15-69 v. väestöstä 6 %) Profiili-%

30 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet 60-69 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 60-69 –v naiset Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet 45-59 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 45-59 –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 25-44 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 25-44 –v naiset Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 15-24 –v miehet NuortenlehdetNaisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 15-24 –v naiset

31 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet 60-69 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 60-69 –v naiset Harrastuksiin liittyvät lehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Perhe-ja yleisaikakauslehdet 45-59 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 45-59 –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 25-44 –v miehet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Naisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 25-44 –v naiset Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet SarjakuvalehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 15-24 –v miehet NuortenlehdetNaisten yleislehdetPerhe-ja yleisaikakauslehdet 15-24 –v naiset

32 GALLUP-MEDIA Luetuimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen 15-24 –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetNuortenlehdet 15-24 –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet SarjakuvalehdetTietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet 25-44 –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet 25-44 –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet SarjakuvalehdetAutoilun ja tekniikan lehdet 45-59 –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet 45-59 –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Harrastuksiin liittyvät lehdet 60-69 –v naiset Perhe-ja yleisaikakauslehdet Naisten yleislehdetKaupan ja pankin asiakaslehdet 60-69 –v miehet Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kaupan ja pankin asiakaslehdet Harrastuksiin liittyvät lehdet

33 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen 15-24 –v naiset NuortenlehdetUlkomaiset yleis- ja harrastelehdet Naisten erikoislehdet 15-24 –v miehet Musiikki- ja viihde- elektroniikan lehdet Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet Autoilun ja tekniikan lehdet 25-44 –v naiset LukemistotLasten lehdetNaisten yleislehdet 25-44 –v miehet Ulkomaiset ammattilehdet Lasten lehdetAutoilun ja tekniikan lehdet 45-59 –v naiset Asumisen ja rakentamisen lehdet Naisten erikoislehdetRistikkolehdet 45-59 –v miehet Maa- ja metsätalousalan ammatti- ja järjestöl. Miesten yleis- ja erikoislehdet Muut ammatti- ja järjestölehdet 60-69 –v naiset Uskonnolliset lehdetTiede-, kulttuuri-, ja mielipidelehdet Naisten yleislehdet 60-69 –v miehet Autoilun ja tekniikan lehdet RistikkolehdetTalouselämän ammatti- ja järjestölehdet

34 GALLUP-MEDIA Profiloituvimmat aikakauslehtiryhmät, eilinen lukeminen Talouselämän ammatti- ja järjestölehdet RistikkolehdetAutoilun ja tekniikan lehdet 60-69 –v miehet Naisten yleislehdetTiede-, kulttuuri-, ja mielipidelehdet Uskonnolliset lehdet 60-69 –v naiset Muut ammatti- ja järjestölehdet Miesten yleis- ja erikoislehdet Maa- ja metsätalousalan ammatti- ja järjestöl. 45-59 –v miehet RistikkolehdetNaisten erikoislehdetAsumisen ja rakentamisen lehdet 45-59 –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet Lasten lehdetUlkomaiset ammattilehdet 25-44 –v miehet Naisten yleislehdetLasten lehdetLukemistot 25-44 –v naiset Autoilun ja tekniikan lehdet Tietotekniikan yms. yleis- ja ammattilehdet Musiikki- ja viihde- elektroniikan lehdet 15-24 –v miehet Naisten erikoislehdetUlkomaiset yleis- ja harrastelehdet Nuortenlehdet 15-24 –v naiset

35 Aikakauslehtien lukemistilanteet

36 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 15-24 -vuotiaat naiset ( N=71) Luin eilen aikakauslehtiä...

37 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 15-24 -vuotiaat miehet ( N=68) Luin eilen aikakauslehtiä...

38 GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita 15-24 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

39 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 25-44 -vuotiaat naiset ( N=310) Luin eilen aikakauslehtiä...

40 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 25-44 -vuotiaat miehet ( N=265) Luin eilen aikakauslehtiä...

41 GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita 25-44 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

42 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 45-59 -vuotiaat naiset ( N=164) Luin eilen aikakauslehtiä...

43 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 45-59 -vuotiaat miehet ( N=156) Luin eilen aikakauslehtiä...

44 GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita 45-59 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

45 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 60-69 -vuotiaat naiset ( N=64) Luin eilen aikakauslehtiä...

46 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemistilanteet 60-69 -vuotiaat miehet ( N=71) Luin eilen aikakauslehtiä...

47 GALLUP-MEDIA Aikakauslehtien lukemistilanteita 60-69 -vuotiaiden naisten ja miesten keskuudessa suhteutettuna koko väestöön, INDEKSI Koko väestö = 100

48 Aikakauslehtien lukemismotiivit

49 GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 15-24 -vuotiaat naiset ( N=99)

50 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 15-24 -vuotiaat miehet ( N=78) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

51 GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 25-44 -vuotiaat naiset ( N=360)

52 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 25-44 -vuotiaat miehet ( N=342) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

53 GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 45-59 -vuotiaat naiset ( N=202)

54 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 45-59 -vuotiaat miehet ( N=180) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

55 GALLUP-MEDIA Minut saa tarttumaan aikakauslehteen... Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 60-69 -vuotiaat naiset ( N=65)

56 GALLUP-MEDIA Yleisimmät aikakauslehtien lukemismotiivit 60-69 -vuotiaat miehet ( N=89) Minut saa tarttumaan aikakauslehteen...

57 GALLUP-MEDIA JOHTOPÄÄTÖKSET Aikakauslehtien käyttötottumuksissa selviä eroja eri lukijaryhmien välillä Perhe- ja yleisaikakauslehdet tavoittavat jokaisen tarkastellun kohderyhmän parhaiten, jokaisella ryhmällä kuitenkin omat suosikkinsa Rentoutuminen ja viihtyminen tärkeimmät lukemismotiivit, kuitenkin selviä eroja naisten ja miesten välillä Yleisin lukemistilanne ’kotona kun sopivasti vapaata aikaa’, vaikka eroja löytyy eri lukijaryhmistä

58 KIITOS MIELENKIINNOSTA!


Lataa ppt "Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google