Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuKaisa Parviainen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Pienet ja keskisuuret tavarantoimittajat kaupan yhteistyökumppaneina - HoReCa-tukkukaupan näkökulma
Järjestöpäällikkö Ilkka Nieminen Päivittäistavarakauppa ry
2
Päivittäistavarakauppa ry
Yhdistyksen tarkoituksena on parantaa ja kehittää päivittäistavarakaupan ja jäsentensä yleisiä toimintaedellytyksiä. Päivittäistavarakauppa ry edistää elinkeinopolitiikkaa, jolla turvataan päivittäistavara- ja tavaratalokaupan tuottavuuden kasvu ja kilpailukyky EU:n sisämarkkinoilla, Suomessa ja Suomen lähialueilla.
3
Jäsenet
4
Jäsenet
5
Horeca-tukkukauppa HoReCa- lyhenne tulee sanoista Hotels, Restaurants ja Catering. HoReCa-ala on kasvava osa nykyaikaista ruoka- ja juomatarjontaa kuluttajille. HoReCa-tukkukauppa on tärkeä osa päivittäistavarakaupan kokonaispalvelua ja se vastaa vähittäiskaupan ulkopuolisesta Tavaranvälityksestä noin asiakkaalle. Sen tarjoama monipuolinen palvelukokonaisuus auttaa asiakkaita keskittymään omaan toimintaansa. Meira Nova Oy Heinon Tukku Oy Metro-Tukku Wihuri Oy Aarnio Kespro Oy
6
Päivittäistavaramarkkinat
7
Pk-tavarantoimittajan on valittava itselleen sopiva toiminnan laajuus
Paikallinen toimittaja Alueellinen toimittaja Valtakunnallinen toimittaja Kaikki nämä ovat mahdollisia Paikallisuus on yksi tapa menestyä Toimitusvarmuudesta ja luotettavuudesta on aina huolehdittava Yhteistyöhön kaupan jakelukanavien kanssa Vähittäiskauppa HoReCa
8
Toimitustukut ja käteistukut
Toimitustukkujen asiakkaita ovat mm. ravintolat, henkilöstöravintolat, koulut, päiväkodit ja sairaalat Käteistukkujen asiakkaita ovat mm. pienet ja keskisuuret ravintolat, myymälät ja kioskit
9
Paikallisen HoReCa-toimittajan vahvuudet
Paikallisten tottumusten ja mieltymysten tuntemus Tuotteiden hyvä paikallinen tunnettuus HoReCa-tukkukaupan asiakkaiden (ravintolat, henkilöstöravintolat, koulut, päiväkodit, sairaalat, myymälät) halu korostaa omaa paikallisuuttaan Pk-toimittajan tuote kannattaa erilaistaa kilpailevasta tarjonnasta (maku, koostumus, luomu, pakkaus, tms.) Hyvä tuote on usein laajemminkin kiinnostava, joten mahdollisuuksia on myös kasvuun
10
Paikallisen HoReCa-toimittajan on huolehdittava perusasioista
Toimitusvarmuus Tavaran riittävyys Pakkausmerkinnät Tasalaatuisuus Kylmäketjusta huolehtiminen
11
HoReCa-kaupan tarjoamat mahdollisuudet pk-tavarantoimittajalle
Menestyminen valitussa kokoluokassa (paikallinen, alueellinen, valtakunnallinen) Kasvu Tarvitaan hyvä tuote ja kustannustehokas toimintatapa
12
HoReCa-tukkukaupan pk-toimittajien kehittäminen
Keskittyminen tärkeisiin menestystekijöihin Markkinoiden ja asiakkaan tarpeiden tuntemus Hyvä tuote Erottuva tuote Turvallinen tuote Tehokas prosessi Logistiikka Sähköinen tiedonsiirto Markkinointi Elintarvikealan pk-yrityksille opas menestymisestä HoReCa-kaupan tavarantoimittajana
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.