Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä."— Esityksen transkriptio:

1 Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä

2 1. Oppilaat kirjoittavat usein. 2. Oppilaat saavat paljon palautetta, suullista ja kirjallista, opettajalta ja luokkatovereilta. 3. Oppilailla on monenlaista valmistautumista ja esikirjoittamistoimintaa. 1. Oppilaat kirjoittavat usein. 2. Oppilaat saavat paljon palautetta, suullista ja kirjallista, opettajalta ja luokkatovereilta. 3. Oppilailla on monenlaista valmistautumista ja esikirjoittamistoimintaa.

3 4. Oppilaat oppivat monenlaista kirjoittamista. He kirjoittavat erilaisille yleisöille eri tarkoituksiin. 5. Oppilaat muokkaavat silloin tällöin. 6. Virheitä käsitellään oppimismahdollisuutena ja oppilaiden oman kirjoittamisen kieliopillisen kontekstin yhteydessä. 4. Oppilaat oppivat monenlaista kirjoittamista. He kirjoittavat erilaisille yleisöille eri tarkoituksiin. 5. Oppilaat muokkaavat silloin tällöin. 6. Virheitä käsitellään oppimismahdollisuutena ja oppilaiden oman kirjoittamisen kieliopillisen kontekstin yhteydessä.

4 7. Oppilaiden kirjoitukset julkaistaan silloin tällöin luokassa tai koulussa. 8. Oppilaat lukevat paljon ikäistensä tuotteita. He lukevat paljon samantyyppistä aineistoa, mitä he itse kirjoittavat. (Radin Simons 1988.) 7. Oppilaiden kirjoitukset julkaistaan silloin tällöin luokassa tai koulussa. 8. Oppilaat lukevat paljon ikäistensä tuotteita. He lukevat paljon samantyyppistä aineistoa, mitä he itse kirjoittavat. (Radin Simons 1988.)

5 (Lähde Sarmavuori, K. 1990. Aikaa ajatella ja kirjoittaa. Teoksessa Ruuska, H. (toim.) Kokemuksia ja tutkimuksia prosessikirjoittamisesta. ÄOS:n Tutkimuksia 4, 42-71.)


Lataa ppt "Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google