Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sanomalehti mainonnassa

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sanomalehti mainonnassa"— Esityksen transkriptio:

1 Sanomalehti mainonnassa

2 Sanomalehden vahvuudet
Sanomalehti tavoittaa suomalaiset päivittäin Sanomalehden lukeminen on säännöllistä ja keskittynyttä Mahdollistaa mainonnan ajallisen kohdentamisen tarkemmin Tehokas toisto lyhyen ajan sisällä mahdollista Sanomalehti tuo hyvän hetken päivään Sanomalehti on hyödyllinen, laadukas ja arvostettu Mainonta on oleellinen osa sanomalehteä ja sitä seurataan mielellään

3 Kymen Sanomien lukemisen säännöllisyys Kymen Sanomien lukijat, 12+
Sanomalehden lukeminen on erittäin säännöllistä Kaikissa KM-lehdissä säännöllisiä lukijoita noin %. Säännölliseksi lukemiseksi lasketaan 6-7 numeron lukemista viimeisestä 7 numerosta. Kärkimedia-lehtien kohdalla suurin osa lukijoista on kuitenkin lukenut jopa 7/7. Lähde: KMT Lukija 2008

4 Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est
Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est Seuraa mediaa melko tai erittäin keskittyneesti N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

5 Sanomalehti on tärkein tietolähde, kun halutaan tietoa paikallisista asioista %, väestö 12+, est Seuraan tätä tiedotusvälinettä, kun haluan tietoa paikallisista asioista… N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

6 Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est
Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

7 Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est
Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

8 Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est
Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

9 Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est
Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

10 Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est
Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

11 Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est
Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

12 Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est
Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

13 Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est
Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

14 Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est
Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= Lähde: KMT Kuluttaja 2008

15 Sanomalehti-ilmoitukset huomataan hyvin!
Kaikkien tutkittujen ilmoitusten keskimääräinen huomioarvo on 60%. Ilmoituskoko vaikuttaa huomioarvoon. Suuremmat ilmoitukset huomataan todennäköisesti paremmin kuin pienemmät. Toisaalta keskimääräisen huomioarvon vaihtelu ilmoituskoon mukaan on suhteellisen pientä. Aukeama, Liite ja Kokosivu huomataan keskimäärin noin prosenttiyksikköä paremmin kuin Puolikas, neljäsosasivu tai pienempi ilmo. Vaihteluvälit yksittäisillä ilmoituksilla ovat silti isoja. Maksimihuomioarvo ei vaihtele läheskään yhtä paljon kuin minimi - joten pienemmän ilmoituksen kohdalla on ”riski” jäädä huomaamatta isompi. Pienemmän ilmoituksen toteutus, sijainti ja ilmoittajan tunnettuus ovat siis huomioarvon kannalta huomattavasti tärkeämmässä roolissa kuin ison ilmoituksen kohdalla. Lähde: Kärkimedia Paneeli 2/2009


Lataa ppt "Sanomalehti mainonnassa"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google