Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos."— Esityksen transkriptio:

1 Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

2 Tehtävä Keskustelkaa 5 – 6 hengen ryhmässä käsitteestä luonnollinen. Saatte lisää ohjeita keskustelun edetessä.

3 Menetelmä Jakautukaa 5-6 hengen ryhmiin. Valitkaa puheenjohtaja, joka toimii myös ajanottajana, henkilö vaihtuu useamman kerran harjoituksen aikana. Valitkaa kirjuri, kirjurin ei tarvitse toimia pj:na/ajanottajana, mutta hän on mukana keskustelussa. Olkaa valmiit aloittamaan keskustelu annetuin ohjein. Ohjeita tulee vähitellen lisää.

4 Ohjeet 1. Ohje: kunkin puheenvuoron tulee olla lyhyt (max enintään n. 20 sekuntia) eikä sama henkilö saa käyttää kahta peräkkäistä puheenvuoroa Aihe luonnollisen eri merkitykset 2. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa/puheenjohtajaa. ii. Joka puheenvuoro edelleen max n. 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, vähintään 4 sekuntia. Määritelkää vähintään yksi sanan luonnollinen merkitys ja sen vastakohta. Voitte jatkaa toisen merkityksen etsimistä, jos aikaa jää.

5 Ohjeet (jatkoa) 3. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa ii. Puheenvuorot max 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. iv. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta. Määritelkää vähintään kaksi sanan luonnollinen merkitystä lisää ja sen vastakohta. Nyt pitää siis olla yhteensä vähintään kolme merkitystä ja niiden vastakohdat. Jos aikaa jää voitte alkaa hakea lisää merkityksiä.

6 Ohjeet (jatkoa) 4. Ohjeet: i. Vaihtakaa ajanottajaa ii. Puheenvuorot max 20 sekuntia iii. Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. iv. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta (kesto 5 min) v. Oman puheenvuoron jälkeen saa uuden puheenvuoron vasta, kun kaikki muut ovat käyttäneet puheenvuoron. Tällaisen täyden kierroksen jälkeen ajanottaja aina vaihtuu. Keskustelkaa vaikeuksista, joita syntyy, jos löytämienne sanan ”luonnollinen” merkitykset menevät sekaisin. Voitte myös hakea sanalle uusia merkityksiä, jos aikaa jää.

7 Purku Miten keskustelu sujui muunnellulla nelivaiheisen raketin menetelmällä? Mitä eri merkityksiä on sanalla "luonnollinen" ja millaisia vastakohtia sillä on?


Lataa ppt "Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google