Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSinikka Hovinen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
KANSALAISEN ASIOINTITILI SOSIAALIASIAMIESPALVELUSSA
2
Kansalaisen asiointitili Tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja sosiaaliasiamiehen välillä Osoitteessa: https://asiointitili.suomi.fi/https://asiointitili.suomi.fi/ Käyttö kansalaiselle vapaaehtoista ja maksutonta Perustuu kansalaisen antamaan suostumukseen Kansalainen tunnistautuu Asiointitilille mobiilivarmenteella, omilla pankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla
3
Yhteydenotto sosiaaliasiamieheen Asiointitilin kautta Julkisen ja yksityisen sosiaalihuollon palveluita koskevat asiat Asiointitilin kautta liitteeksi voi laittaa esimerkiksi päätöksiä ja niihin liittyviä asiakirjoja Sosiaaliasiamies voi antaa Asiointitilin kautta erityisesti yleisiä neuvoja ja tarkastella asiakkaan lähettämiä asiakirjoja sekä lähettää esimerkiksi muistutus- ja kantelulomakkeita ja ohjeita Asiointitilille voi jättää myös yhteydenottopyynnön sosiaaliasiamiehelle
4
ASIOINTITILILLE TUNNISTAUTUMINEN https://asiointitili.suomi.fi/
5
Asiointitilille tunnistaudutaan mobiilivarmenteella, omilla pankkitunnuksilla tai sähköisellä henkilökortilla
6
Viestin lähettäminen Sosiaaliasiamiehelle
8
Sosiaaliasiamiehen viestin lukeminen Saapuneesta viestistä tulee heräte kansalaisen määrittelemään puhelinnumeroon ja/tai sähköpostiosoitteeseen
9
Sosiaaliasiamiehen viestin lukeminen
10
www.suomi.fi https://asiointitili.suomi.fi/ LISÄTIEDOT
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.