Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö"— Esityksen transkriptio:

1 Teemaryhmä Opintoasiainpäivät 1.10.2014 Sihteeri Tuula Kivistö
Laadulla johtaminen/ Improvisoiva organisaatio Jari Perkiömäki Keskustelumuistio Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö

2 Laatujärjestelmän ja taiteilijan työn tehtävien törmäyskohdista
Laadun määritelmä on henkilökohtainen kokemus Esimerkkinä jazzmusiikki: jazzmusiikin improvisaatio syntyy siinä tilanteessa ja vuorovaikutuksessa, pohjana kuitenkin vahva henkilökohtainen osaaminen Improvisointi on luonnollinen osa ihmisen elämää, käsikirjoitusta ei ole Organisaatiot haluavat tehdä laatujärjestelmiä – improvisointi tai sooloilu ei ole sallittua Esimerkkinä jazzbändi, joka toimii kuten asiantuntijaorganisaatio: Kaava, mihin soitettava kappale perustuu, on jokaisella selkäytimessä Ihmiset osaavat tietyn ohjelmiston sekä tietyt ammattieettiset käyttäytymissäännöt Jatkuva laatukontrolli pelaa koko ajan Yhteisesti sovittu strategia ja tavoite on kirkas Asiakaspalaute on välitön – jos yleisöltä ei tule palautetta, se on tyrmäys Tarvitaan kuuntelua, tukea, luottamusta, sparrausta, haastetta On sovittu, miten tavoitteeseen päästään Ei ole sovittu, kuinka monta kertaa kappale soitetaan Sooloista käydään neuvottelut ja tehdään päätökset nopeasti = Hyvän laatujärjestelmän elementit (tieto, mihin ollaan menossa) Bändi tukee solistia ja jos solisti soittaa metsään, bändi auttaa takaisin • Henkilön Nimi • Esityksen nimi

3 Management = organisointi, miten homma etenee
jatkuu Management = organisointi, miten homma etenee Leadership = art, tunne, saadaan ihmiset tekemään ja innostumaan Miten saadaan laatujärjestelmä edistämään ymmärrystä, kuuntelua ja luottamusta sekä palvelemaan luovuutta, innovaatiota Miten laatujärjestelmä kuvataan Ihmisiä ei aina pysty motivoimaan;”ei ole valinnut bändiään” Bändi tekee työn muualla ja keikka on juhlahetki; miten ajoittaa sen juhlahetken ja flow-tilan organisaatiossa Muusikot harjoittelevat yhdessä soittamista; yhdessä luomista Miten motivoida ihmiset tähän; pitää saada motivaatio ja innostus omasta työstä Laatujärjestelmiin pitää rakentaa luova tila myös • Henkilön Nimi • Esityksen nimi

4 Koulutuksen laatujärjestelmäksi mielletään joskus pelkkä
jatkuu Koulutuksen laatujärjestelmäksi mielletään joskus pelkkä opiskelijapalautteen kerääminen Laatujärjestelmän tulee palvella johtamista Mitä olemme tekemässä; laatu näkyy arjessa, intohimo pitäisi syntyä; silloin työ on laadukasta Suurin haaste, että ”saisi kaikista laatumapeista dynaamista” Laatutyössä ei ”mennä sörkkimään” sisäistä laatua vaan tarkkaillaan laatujärjestelmiä Jatkuva parantaminen ja sen todentaminen: voiko koko ajan parantaa, menevätkö asiat järjestelmien avulla eteenpäin Ymmärretäänkö, mitä halutaan Hyvä esimies saa ryhmän yhteisen luovuuden kukoistamaan • Henkilön Nimi • Esityksen nimi


Lataa ppt "Teemaryhmä Opintoasiainpäivät Sihteeri Tuula Kivistö"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google