Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Oppimistulokset opettajankoulutuksen näkökulmasta Heini-Marja Järvinen Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Oppimistulokset opettajankoulutuksen näkökulmasta Heini-Marja Järvinen Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos."— Esityksen transkriptio:

1 Oppimistulokset opettajankoulutuksen näkökulmasta Heini-Marja Järvinen Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos

2

3

4 KIELEN OPETTAMISEN METODOLOGIA

5

6 Hyviä käytänteitä kohdekielen käyttö tehtävien tekeminen

7 Läksyjen kuulustelu Opitun kertaaminen Läksyjen kuulustelu Opitun kertaaminen

8 Kehittämistarpeet työtapojen monipuolistaminen tieto- ja viestintätekniikan käytön lisääminen autenttisen materiaalin käytön lisääminen oppilaiden itseohjautuvuuden ja itsearviointitaitojen kehittäminen arvioinnin monipuolistaminen (itse-, vertais-,salkkuarviointi) työtapojen monipuolistaminen tieto- ja viestintätekniikan käytön lisääminen autenttisen materiaalin käytön lisääminen oppilaiden itseohjautuvuuden ja itsearviointitaitojen kehittäminen arvioinnin monipuolistaminen (itse-, vertais-,salkkuarviointi)

9

10 PAKKOPULLAENGLANTI VAI HENGITYSILMAA?

11 Taustatekijät (A-englanti) Oppilaiden tuloksiin vahvimmin yhteydessä ollut taustatekijä olivat oppilaan jatko-opintosuunnitelmat. Lukioon pyrkineet menestyivät ammatilliseen koulutukseen pyrkineitä paremmin. Sukupuolittain tarkasteltuna parhaiten menestyivät lukioon menevät pojat, jotka saavuttivat kaikilla osa-alueilla hyviä, jopa erinomaisia tuloksia. Heikoiten puolestaan menestyivät ammatilliseen koulutukseen pyrkineet tytöt.

12 A –englanti

13 KAHDEN YLIOPPILAAN AHKERA, TAVOITTEELLINEN JA KUNNIANHIMOINEN TYTÄR

14 A-saksa Kielitaito oli sitä parempi, mitä paremmin oppilas uskoi osaavansa saksaa. Myös saksasta pitäminen ja kielen kokeminen hyödylliseksi liittyivät parempaan menestykseen kielitaitotehtävissä. Opiskelukäytänteistä kielitaitoa kohensivat eniten omavastuullinen työskentely, saksan käyttö vapaa-ajalla ja saksan kielen tehtävien säännöllinen tekeminen. Kielitaitotehtävissä menestymistä selittivät voimakkaimmin vanhempien koulutus, jatko-opintoaikeet, tehtävien säännöllinen tekeminen, saksan kielen käyttö vapaa-ajalla ja käsitys itsestä oppijana.

15 Motivaatio ihanneminä velvoiteminä kielenoppimiskokemukset ihanneminä velvoiteminä kielenoppimiskokemukset

16 syntyperäisen kielitaidon tavoitteen hylkääminen useakielisyys tavoitteeksi syntyperäisen kielitaidon tavoitteen hylkääminen useakielisyys tavoitteeksi


Lataa ppt "Oppimistulokset opettajankoulutuksen näkökulmasta Heini-Marja Järvinen Helsingin yliopisto, opettajankoulutuslaitos."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google