Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMika Saaristo Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Paltamo-verkostoPaltamo-verkosto Yleisesittelyä 2005-06
2
Lähtökohta kunnanvaltuustojen kannanotot varsin pieniä yksiköitä kolme hallintokokeilu käynnistyi 15.11.2004 valmisteluissa heiluriliikettä paljonkin
3
Pienten lukioiden vaihtoehdot 1. ei tehdä mitään 2. lakkautetaan kolme lukiota 3. keksitään uusi strategia
4
Syntyy filiaalimallinen yhteistyö Suunniteltua Joustavaa Keskitettyä Saman ylläpitäjän alaista Valitaan pienten lukioiden strategiaksi
5
Hallinnollinen linjaus valitaan filiaalimallinen yhteistyö pienten lukioiden strategiaksi: päälukioksi Paltamon viestintälukio ja filiaalilukioiksi Hyrynsalmen, Puolangan, Vuolijoen ja myöhemmin Suomussalmen lukio
6
Kainuun lukioiden strategia Lähtökohtana vahvistaa vahvuuksia ja löytää ratkaisu pienille lukioille Jättää sopeutumisaikaa sijaintikuntien perusopetukselle Sallii tilan kehittämiselle: painotteisuudet, IB-lukio, ammattilukiot
7
Mikä ihmeen filiaalimalli? Muodostetaan Paltamo-verkosto, jossa syksystä 2005 neljä lukiota ja syksystä 2006 tai 07 viisi lukiota Verkosto on yksi tulosyksikkö: hallinnollisesti ja budjetillisesti keskitetty, toiminnallisesti hajautettu
8
Asiakirjat maakunnan koulutuslautakunnan päätökset Kainuun lukioiden tulevaisuuspolku viimeisin: maakuntasuunnitelma 2025 kirjaa lukioiden tulevaisuuspolku – raportin
9
Opiskelijamäärä koko verkostossa 324 opiskelijaa / 164 tyttöä plus aikuisia 5 ensimmäisellä vuosikurssilla 104 /54 Opettajia 60
10
Eritellyt opiskelijamäärät Hyrynsalmen lukio: 62 (1. vk: 21) Paltamon lukio: 150 (1. vk: 47) Puolangan luko: 61 (1. vk: 21) Vuolijoen lukio: 51 (1. vk: 15, t. 11)
11
Lukuvuoden keskeiset tavoitteet filiaalimallin käynnistäminen toimiva monimuoto-opetus kuraattorin saaminen hyvinvoinnin edistäminen
12
Filiaalimallin käynnistäminen opettajien jatkuva täydennyskoulutus teknisen tuen kanavointi yhteistyö kaikilla tasoilla kehittämiskeskustelut painotteisuuksien hyödyntäminen uuteen opsiin siirtyminen Suomussalmen lukion valmistelu verkostoon
13
Toimiva monimuoto- opetus arjen sujuvuus: tässä todella työtä!!! ip-avaamiset opettajien pedagogiikka: vuorovaikutteisuudet ja tason säilyttäminen toimivan ohjaus- ja tukijärjestelmän kehittäminen
14
Kuraattorin saaminen neuvottelut soten kanssa Paltamo-verkostossa voisi alkaa elokuun alusta periaateratkaisut koulutuksen ja soten kanssa tehtävä TA-käsittelyssä
15
Hyvinvoinnin edistäminen kouluterveyskyselyjen tuloksiin reagoiminen opiskelijapalautteet arviointi opettajakunta: Tykes-tuki (TM) muut virkistystapahtumat ja koulutus
16
Opetus lukioiden opetus riittävää ja hyvää opettajia hyvin kaikissa yksiköissä verkoston monimuoto-opetus lähtenyt liikkeelle tyydyttävästi monimuoto- ja etäopetussuunnitelma laaditaan Kajaanin lukion aikuislinjan kanssa marraskuussa
17
Ratkaistavia asioita jaksotuksen muuttaminen 5- jaksojärjestelmään vn-tunnit niitattava lukujärjestyksiin helmikuussa henkilöstösuunnitelma helmikuussa tekninen tuki; TVT-problematiikka hallinto-ohjelma
18
Opiskelun tukitoimet: turvallisuus opinto-ohjaus ja ryhmänohjaus rehtorin/apulaisrehtorien/kanslian tiedotteet kuratiiviset palvelut yhteisöllisyyden tukeminen opetuksen yksilölliset tukitoimet
19
Arviointi hallinnollinen arviointi (BSC; indikaattorit) verkoston itsearviointi ulkopuolinen arviointi muu arviointi lautakunnan tahtoma arviointi
20
Vaikutukset hallinnollisesti yksi tulosyksikkö: pääkoulun rehtori on tulosyksikön päällikkö filiaalikouluissa apulaisrehtorit yksi ylläpitäjä ja yksi tulosyksikkö mahdollistaa yhtenäiset ratkaisut
21
Paltamo-verkosto Yhteensä s. 05 noin 330 opiskelijaa, seuraavasta syksystä yli 500 Tp yhteisesti sitova, ta yhdessä: sisäistä rahaliikennettä vältetään Kiinteistökustannukset jokaisessa pisteessä; VOS erisuuruinen Yksi rehtori, muut apulaisrehtoreita paikallissopimus
22
Mikä on liian kaukana? liian pieni lukio? liian kallista? opiskelijan paras? tvt:n hyöty?
23
Lähilukio kunniaan perusopetus lähilukiossa monimuoto-opetus ”kaikilla mausteillaan” otetaan käyttöön: videoneukkariopetus, verkko-opetus, etäverkostot ”lisenssoitu”, streamaus jne.
24
Muistilukuja opiskelijoita 324 opettajia 60 tuntikehys n. 500 kokonaiskehys varauksineen n. 650 vn-opetusta vajaa 40 kurssia verkko-opetusta ISO-verkoston kanssa ja keskenään
25
Tavoitteena verkko-opetukseen moodlelle saadaan lukuvuoden aikana kaikki reaalin tarvitsemat syventävät kurssit yhteistyö ISO-verkoston kanssa kursseja myös opetushallituksen etälukioaineistosta
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.