Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä"— Esityksen transkriptio:

1 OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä 7.2.2011

2 1. Osake-hankkeen taustaa
Projektin lähtökohtana oli koulutuksen kehittämisen tarve vastaamaan sitä osaamista, jota yrityksissä oletetaan tulevien työntekijöiden hallitsevan. Projektissa viestintäkouluttajilla oli mahdollisuus tarkkailla yritysten viestintäkulttuuria, esittää kehitysehdotuksia ja syventää näkemystään työelämästä. Koulutuksessa on otettu huomioon uudet työnmuodot ja teknologian hyödyntäminen koulutustarkoituksiin täysin uudella tavalla.  Projektin toimintaa ovat tukeneet myös useat työelämää koskevat tutkimukset ja raportit.

3 Hankkeen kuvaus 2. Pilottikoulutus.
 OSAKE koostuu kolmesta eri toiminnosta:  1.Viestintäkouluttajan työelämäjakso kohdeyrityksessä.  Viestintäkouluttaja tuo omaa ammattitaitonsa yritykseen, samalla kouluttaja pääsee seuraamaan yrityksen viestintäkulttuuria ja voi esittää kehitysehdotuksia esim. uusiin viestinnän välineisiin liittyen (noin 100h). 2. Pilottikoulutus. Kouluttaja suunnittelee yrityksen henkilöstölle sopivan viestintäkoulutuksen valitulla kielellä. Pilottikoulutus perustuu yrityksen tarpeisiin sekä huomioihin, joita viestintäkouluttaja on tehnyt työelämäjakson aikana (noin 100 h). 3. Työelämäjakson ja pilottikoulutuksen yhteenveto viestintämallin muodossa. Malli vahvistaa yrityksen viestintäprosesseja (noin 50 h)

4 2. Hankkeen toteutus 2.1 Työelämäjakso – SWOT ja koulutuksen osat
Yrityksen viestinnän kartoitus Työntekijän viestintäosaamisen kartoitus - Henkilökohtaiset haastattelut 2.2 Pilottikoulutus Koulutuksen sisältö ja toteutus 2.3 Viestintäkoulutussuunnitelma Koulutuksen yhteenveto ja jatkokoulutusehdotus

5 Työlähtöinen oppiminen
3. Prosessit Työlähtöinen oppiminen Esimerkkejä tehtävistä: palaverisäännöt, palaverin arviointi, etätehtävä: esittelytaito Oppimisympäristö: Optima Esimerkkejä kouluttajan materiaalista: esittelytaito, telephone English Ohjaus ja arviointi Arviointi ja ohjaus: itsearviointi, vertaisarviointi, kouluttajan palaute ja ohjaus

6 4. OSAKE-hanke kokonaisuutena yrityksen näkökulmasta
Alkutilanne Välietapit Lopputulos

7 5. OSAKE-hanke kokonaisuutena kouluttajan näkökulmasta
Alkutilanne Välietapit Lopputulos

8 Hankkeen tulosten levittäminen ja muutokset oppilaitoksen opetussuunnitelmaan
Kouluttaja tulee levittämään hankkeessa opittua tietoa seuraavasti: omassa opetuksessa sekä yrityksissä että tutkinto-opiskelijoiden kanssa omassa työyhteisössä mm. koulutusohjelmien työryhmissä, kielitiimien kokouksissa ja kieltenopettajien yhteisissä tapahtumissa oman työyhteisön ulkopuolella mm. kielten ja viestinnän asiantuntijatiimissä ja valtakunnallisissa kieltenopettajien tapahtumissa ja eri medioissa, kuten blogeissa (suunvuoro.blogspot.com) mahdollisesti oppilaitoksen opetussuunnitelmien työryhmissä Muutokset oppilaitoksen OPS:iin Levittäminen oman työyhteisön ulkopuolella Levittäminen omassa työyhteisössä Muutokset omassa opetuksessa

9 Kiittäen Lisätietoja saat sivuiltamme:
Piia Palmroth FM, englannin ja saksan kielen ja viestinnän opettaja Kielikoulutuskeskus Turun ammattikorkeakoulu GSM Marianne Renvall FM, yrityskoulutusvastaava Kielikoulutuskeskus Turun ammattikorkeakoulu Joukahaisenkatu 3A, Turku GSM Lisätietoja saat sivuiltamme: Käy tutustumassa myös blogeihimme: Kielikoulutuskeskus: OSAKE-hanke:


Lataa ppt "OSAKE-HANKE Piia Palmroth Jyväskylä"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google