Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuNiko Mikkola Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Tekstiilityön opetussuunnitelma valinnainen TS Sompion koulu Kerava
Anne-Marita Paananen tekstiilityön lehtori, KM lukuvuosi
2
Valinnainen tekstiilityö
Kesto kurssia Kohderyhmä luokka Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan yksilöllinen neuletyö käsin tai koneella neuloen (esim. neulepaita) ja yläosan vaate ommellen (esim. paitapusero). Lisäksi oppilas voi suunnitella ja toteuttaa pieniä töitä tutustuen uusiin käsityötekniikoihin tai syventäen osaamistaan ompelussa. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Numeerinen arviointi, joka perustuu käsityön opetussuunnitelmassa määriteltyihin hyvän osaamisen kriteereihin.
3
Laaja tekstiilityö Kohderyhmä 8. luokka
Kesto 4 kurssia Kohderyhmä 8. luokka Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan yksilöllinen neuletyö käsin tai koneella neuloen (esim. neulepaita) ja ylä- sekä alaosan vaate ommellen (esim. pyjama). Lisäksi oppilas voi suunnitella ja toteuttaa useita töitä tutustuen uusiin käsityötekniikoihin tai syventäen osaamistaan ompelussa. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Numeerinen arviointi, joka perustuu käsityön opetussuunnitelmassa määriteltyihin hyvän osaamisen kriteereihin.
4
Valinnainen tekstiilityö
Kesto kurssia (perustuu 8. luokan oppimäärään) Kohderyhmä luokka Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan asukokonaisuus pääasiassa ommellen. Prosessista laaditaan pienimuotoinen portfolio. Lisäksi voidaan valmistaa pieni kudontatyö sekä tehdä töitä esim. virkaten, neuloen ja kirjoen oppilaan yksilöllisten tarpeiden ja harrastuneisuuden perusteella. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Numeerinen arviointi, joka perustuu käsityön opetussuunnitelmassa määriteltyihin hyvän osaamisen kriteereihin.
5
Laaja tekstiilityö Kesto 4 kurssia (perustuu 8. luokan oppimäärään)
Kohderyhmä 9. luokka Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan asukokonaisuus pääasiassa ommellen ja neuloen. Prosessista laaditaan pienimuotoinen portfolio. Suunnitellaan ja valmistetaan pieni kudontatyö sekä tehdään erilaisia töitä esim. virkaten, neuloen ja kirjoen oppilaan yksilöllisten tarpeiden ja harrastuneisuuden perusteella. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Numeerinen arviointi, joka perustuu käsityön opetussuunnitelmassa määriteltyihin hyvän osaamisen kriteereihin.
6
Lyhytkussi Pieniä töitä uusin tekniikoin Kesto 1 kurssi
Kohderyhmä 7. luokka Sisältö Tutustutaan ja kokeillaan tekstiilityön erikoistekniikoita (esim. huovutusta, kirjontaa, tilkkutöitä, kankaanpainantaa). Suunnitellaan ja valmistetaan pieniä töitä opituilla tekniikoilla. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Hyväksytty / hylätty
7
Lyhytkurssi Kevätvaatekurssi Kesto 1 kurssi Kohderyhmä 8. luokka
Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan keväinen tai kesäinen vaate itselle ommellen. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Hyväksytty / hylätty
8
Lyhytkurssi Lankatyökurssi Kesto 1 kurssi Kohderyhmä 9. luokka
Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan pieni lankatyö (esim. laukku, kaulaliina, lapaset) käsin/neulekoneella neuloen, virkaten tai koukuten. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Hyväksytty / hylätty
9
Lyhytkurssi Kevät- ja kesävaatekurssi Kohderyhmä 9. luokka
Kesto 1 kurssi Sisältö Suunnitellaan ja valmistetaan keväinen tai kesäinen vaate (esim. kesämekko) ommellen. Työtavat Itsenäinen työskentely, mahd. pari- ja ryhmätyöskentely Arviointi Hyväksytty / hylätty
10
Sompion koulun tytöt ja pojat
TERVETULOA TEKSTIILIKÄSITYÖN VALINNAISIIN Sompion koulun tytöt ja pojat
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.