Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja."— Esityksen transkriptio:

1

2 VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja  Lapin oppisopimuskeskus

3 Lähtökohta arviointiyhteistyöhön  Toimijatasolla toteutettu säännöllisiä tapaamisia 2 krt/vuosi  Päätettiin, että jokainen valitsee itse arvioitavan alueensa  Valituksi tulivat:  OSAO 3, suunnittelu  KPEDU 5, päättäminen  KAO 1, johtaminen  Optima 5, päättäminen  RKK 2, edellytysten varmistus

4 © MML, 2012 VETO I toimijat OSEKK / OSAO koordinointi KPEDU / oppisopimustoimisto Optima samkommun Kainuun maak.ky/KAO RKK / Lapin oppisop.keskus VETO II kumppanit OSAO - hengitysl. HELI/ao.Luovi -valtakunnallinen KPEDU – Järviseudun kky/Sopeva KAO – Jokilaaksojen kky / JEDU Lapin oppis.- Kemijärvi ja KT kky Lappia

5 Arvioinnin toteutus VEDOssa  Arviointiryhmät: jokaisessa arviointipaikassa oli kaikkien muiden edustus ( 1-2 henk./tsto yht.6-8 arvioijaa)  Hajautettiin mahdollisimman monelle  Kahden yön sessioita  Ensimmäinen iltapäivä kysymykset ja työnjako  Toinen päivä haastattelut ja yhteenvetoa  Kolmas aamupäivä palautteen kasaus

6 Haastattelun valmistelut  Haastateltavien valinta, ei pelkkiä ”huippuja”  Aikataulutus, riittävän väljä  Ennakkomateriaaliin tutustuminen ja sen vertailu KRITEEREIHIN  Kysymysten teko ja pohjautuminen KRITEEREIHIN  Kysymysten etukäteen mietintä  Avoimuus ja luottamus avainasioita

7 Yhteenveto  Haastattelujen jälkeen heti asiat paperille  Seuraavan päivän aamuna yhteinen käsittely raportin pohjaksi ja pikapalautteen koonti  Raportinkirjoitus mielellään HETI

8 Raportti  Käsittely koko toimiston kanssa heti  Poiki HETI kehittämiskohteita  Antoi myös uskoa omaan tekemiseen

9 Välittömiä muita vaikutuksia  Itsetunnon kohoaminen  Uudet tuttavuudet ja verkostot  Yhteisten kipukohtien havaitseminen  Yhteisten kehittämiskohteiden löytö  Keskustelut ”oikeista” asioista kun huomattiin, että olemme kaikki vain kuolevaisia ja erehtyväisiä  Parasta bencmarkausta

10 VETO-malli  Koska arviointiin muiden toimijoiden luona osallistui useampi henkilö/toimisto ja eri toimijoiden luona arvioitiin eri osa-alueita, toi se välittömästi hyödyn oman toimiston laatutyöhön. Osaaminen ja ymmärrys KOKO prosessista levisi YHTEISESTI kaikille. Kaikki ovat ”laatuvastaavia”.

11 VETO II  Kevyempi toteutusformaatti arvioinnissa  arvioidaan pareittain (poikkeus Lappi)  VETO-I:een osallistuneilla uusi alue  Uusilla kumppaneilla itse valitut alueet (3)  Aikataulut ja arvioijat alustavasti sovittu

12

13


Lataa ppt "VETO-hankkeet VE rtaisarvioinnilla T ukea O ppisopimuskoulutuksen laatuun  OPSO ry:n kevätseminaari 2013  Jyväskylä  Kari Plosila, oppisopimusjohtaja."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google