Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja"— Esityksen transkriptio:

1

2 Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja
käyttöliittymä helppo-käyttöinen chat ei vielä toimi ( )

3 Keskustelualueet & EC Ongelma vastaajan “varma” tunnistaminen
erilliset “chat”-alueet, ei integroitu varsinaiseen sisältöön kysymys & vastaus eroavat toisistaan ajallisesti nyt kysytään, huomenna saadaan vastaus suoramainonta? vastaajan “varma” tunnistaminen

4 Skenaario EC-site kaksi ihmistä: asiakas & myyjä
asiakkaan tarpeet ja epävarmuus asiakas kysyy neuvoja sähköpostitse milloin saa vastauksen? reaaliaikainen palaute toivottava työskentely & avustaminen liittyy yleensä objekteihin e.g. Kobayashi et al. CSCW’98

5 Tietoisuus ihmisistä WWW:ssä
ongelma: tilannetietoisuus (situation awareness) tilatietoisuus (workspace awareness) käyttäjätietoisuus (user awareness)

6 Viitekehys (1) informaatiovirta vuorovaikutus huomion herättäminen
synchronous vs. asynchronous huomion herättäminen direct vs. indirect tiedonsiirto active vs. passive

7 Viitekehys (2) tekniikka pysyvyys (persistence)
käyttäjien tunnistaminen (authorisation) luottamuksellisuus “vastauksen” luotettavuus järjestelmä WWW itsenäinen sovellus

8 PeopleAwarenessEngine (1)
käyttäjien lukumäärä WWW-sivustolla juuri tällä hetkellä neljä komponenttia laskuri käyttäjälista (UA) sivulista (WA) kommunikointi ei asennuksia, toimii sivuston rinnalla

9 PeopleAwarenessEngine (2)

10 PeopleAwarenessEngine (3)

11 PeopleAwarenessEngine (4)
etuja: ei vaadi asennusta -> todennäköisesti laajempi käyttäjämassa ja matalampi aloituskynnys toimii sivuston rinnalla -> voidaan seurata tiettyä sivua jatkuvasti tarkat tilastot & reitit mitä sivustolla tapahtuu miten millekin sivulle päädytään -> sivuston rakenteen kehittyminen

12 PeopleAwarenessEngine (5)
haittoja/ongelmia: käyttäjien tunnistus puuttuu -> kuka tahansa voi esiintyä esim. myyjänä integrointi muihin palveluihin vaatii työtä käyttäjien identifiointi puuttuu -> integrointi esim. asiakasrekisteriin (asiakasprofiilit yms.) vaatii Java-tuen -> ei toimi vanhoissa koneissa

13 Muita järjestelmiä

14 3D käyttöliittymät (1)

15 3D käyttöliittymät (2) mahdollistavat asiakkaiden spatiaalisten suhteiden tarkastelun tuotteiden sovitus ja elämyksiä esim. vaatekauppa, silmälasit, moottoripyörät, levy/kirjakauppa? nykyisin raskaita, vaativat koneelta paljon palvelut kehittymättömiä, teknologia tutkittavana


Lataa ppt "Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google