Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2"— Esityksen transkriptio:

1 Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2
Kuntien paikkatietoseminaari Imatran kaupunki Kotihoito Anu Kotanen Kotihoidon osastonhoitaja

2 Imatra taustaa Asukkaita n. 28 500
Säännöllisen kotihoidon asiakkaita n. 250 Kotihoidossa 52 työntekijää Kotihoito ympärivuorokautista Käyntien määrä/ asiakas: 1 käynti/ kk - 6 käynti/ päivä Yhden käynnin pituus: 10min/käynti min/käynti

3 Lähtökohdat Vanhusväestön kasvu Valtakunnalliset linjaukset
Laitospaikkojen vähentäminen Kotihoidon kehittäminen Henkilökuntaresurssit Mitoitukset Saatavuus Kotihoidon kenttätyön hahmottaminen Työnjako Työaikaselvitys 2008 -> ”Uudistamalla välillisten työtehtävien toteuttamistapoja, on mahdollista lisätä kotihoidon välitöntä asiakastyötä kiireen tuntua lisäämättä.”

4 Abakus -järjestelmä Optiscan Oy
Kotihoidon toiminnanohjausjärjestelmä Kotikäyntiin liittyvät asiakastiedot välittyvät hoitajille mobiilisti Perustiedot Hoito- ja palvelusopimustiedot Käyntikohtaiset tiedot Seurannat Tilastointi reaaliaikaista Asiakastietojen hallinta (päätepää) Käyntien hallinta (lisäys/poisto/siirto/poissaolot)

5 Abakus ja hyödyt Asiakas:
- Yksilöllinen, oikea-aikainen, laadukas kotihoito Tarvittavat asiakastiedot reaaliaikaisesti saatavilla (perustiedot, hoito- ja palvelusopimuksen tiedot) Käynnin tiedot (käyntiaika, kesto, sisältö, suunnitellut seurannat) Hoidon arviointi Laskutuksen oikeellisuus ja reaaliaikaisuus Mahdollistaa aikaperusteisen laskutuksen

6 Abakus ja hyödyt Sosiaali- ja terveystoimi:
Kotikäyntimäärän muutos/työvuoro : 44% 7,5 -> 10,8 käyntiä Resurssien kohdentaminen oikein asiakkaiden tarpeisiin Reaaliaikainen työntekijöiden työtilanteen seuranta Tasapuolinen töiden jakautuminen Läpinäkyvyys Poissaoloissa sijaistarpeen arviointi Muutostilanteissa työn suunnittelu ja hallinta Raportit ja tilastot Asiakaskäyntien suunnittelu Sijaisten hankinta Kasvavaan asiakasmäärään / vaativampien asiakkaiden hoitoon varautuminen

7 Effica - Abakus Integroitu Effican navigaattoripuuhun
Yhteys Efficasta asiakkaan HOPSille Abakukseen Effica ER tietokannan kautta saadaan: Mittaustulokset (RR, paino) Käynnit ja varaukset Perustiedot (mobiili) Ei - kotihoidon asiakkaat Äkilliset kotikäynnit, hälytyskäynnit

8 Tulevaa Sähkölukot Kotikäynnit voidaan aloittaa/lopettaa suoraan kotoa/kotiin Omaisille mahdollisuus seurata asiakkaan hoitoa palvelimen kautta Yksityisten palvelutuottajien ja kolmannen sektorin yhteistyö Esim kauppapalvelu, ateriapalvelu

9

10

11

12

13

14

15

16 Kiitos


Lataa ppt "Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google