Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Henkilökohtainen oppimisympäristö – Personal Learning Environment (PLE) Tuntisuunnitelma
Oulun seudun ammattikorkeakoulu Ammatillinen opettajakorkeakoulu Opiskelija: Heidi Saarela Ryhmä: APE 1, ryhmä 4, 2012 Sähköposti: Päivämäärä:
2
Tuntisuunnitelma I Aloitus/orientoituminen. (3 min). II Teoria/tausta
Tuntisuunnitelma I Aloitus/orientoituminen (3 min) II Teoria/tausta (5 min) III Miten hyödynnetään käytännössä, esimerkki blogi (5 min) IV Videopätkä oppimisympäristön rakentamisesta (4 min) V Lopetus (3 min)
3
I Aloitus /orientoituminen
Henkilökohtainen oppimisympäristö - Personal Learning Environment (PLE) Kysymykset: Kenelle tuttu? Onko kenelläkään omaa käytössä? Onko kukaan käyttänyt opetuksessa apuna?
4
Henkilökohtainen oppimisympäristö? Mikä? Pedagogiikka?
II Teoria, tausta Henkilökohtainen oppimisympäristö? Mikä? Pedagogiikka? Miten käytetään? (esim. PeLE-projekti on Itä-Suomen Lääninhallituksen ESR-rahoitteinen projekti ( ). Projekti toteutettiin yhteistyössä Savonia-ammattikorkeakoulun, Savon ammatti- ja aikuisopiston sekä Joensuun yliopiston kanssa.) (PLE työhaun välineenä ja opetuksessa ja oppimisessa) Miksi?
5
III Miten hyödynnetään käytännössä
Videopätkä oppimisympäristön rakentamisesta Esimerkkiblogi IV Lopetus Vaikuttiko oppimisympäristö tärkeältä? Voidaanko oppimisympäristöjä hyödyntää oppimisessa?
6
LÄHTEET Hietanen, A, Kivi, M-R, Piitulainen, M-L, Ruotsalainen, A-L Personal Learning Environment (PLE). Henkilökohtainen oppimisympäristö. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. Valtonen, T., Hacklin, S., Dillon, P., Vesisenaho, M., Kukkonen, J. & Hietanen, A. (2012). Perspectives on personal learning environments held by vocational students. Computers & Education. 58(2), Valtonen, T, Kukkonen, J, Hacklin, S PeLE- projektin tutkijoiden yhteenveto. Tulostettu
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.