Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Microsoft® Lync™ 2010 Vastausryhmä-sovelluskoulutus

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Microsoft® Lync™ 2010 Vastausryhmä-sovelluskoulutus"— Esityksen transkriptio:

1 Microsoft® Lync™ 2010 Vastausryhmä-sovelluskoulutus

2 Tavoitteet Koulutuksen aiheet: Vastausryhmien merkitys
Edustajan ryhmien tyypit Henkilöllisyyden peittämistoiminnon käyttäminen Sisäänkirjautuminen ja puhelun hyväksyminen Keskustelu-ikkunan selaaminen puhelun aikana Lync käyttäjien ja vastausryhmien välinen yhteydenpito

3 Vastausryhmien yleiskuvaus
Vastausryhmät mahdollistavat puhelujen reitittämisen ja siirtämisen jonoon puheluita hallitseville käyttäjäryhmille esimerkiksi pienin käyttäjätukipalveluihin tai asiakaspalvelupisteisiin. Puheluihin vastaavia ihmisiä kutsutaan edustajiksi, jotka määritetään kuuluviksi eri ryhmiin. Vastausryhmien johtajat vastaavat vastausryhmien määrittämisestä ja asetuksista. Jokainen ryhmään lisätty edustaja voi vastata ryhmälle tulevaan puheluun. (Edustajan on ehkä kirjauduttava sisään voidakseen vastaanottaa puheluita.) Saapuvat puhelut ohjataan vapaana olevalle edustajalle reititysmenetelmän avulla. Jos kaikki edustajat ovat varattuina, puhelu siirretään jonoon, ja soittaja kuulee musiikkia, kunnes seuraava edustaja vapautuu. (Soittaja kuulee musiikkia, kunnes puheluun vastataan, edustajan käytettävyydestä huolimatta.) Edustajat voivat vastata puheluihin käyttämällä Lync 2010:tä, Attendantia tai Phone Editionia.

4 Edustajan ryhmien tyypit
Kun vastausryhmän johtajat määrittävät vastausryhmän, he voivat valita virallisen tai epävirallisen edustaja-asetuksen. Tämä asetus vaikuttaa siihen, miten edustajat kirjautuvat jonoon. Virallisten edustajien täytyy kirjautua sisään omaan vastausryhmäänsä voidakseen vastata ryhmän puheluihin. Epäviralliset edustajat kirjautuvat automaattisesti sisään kirjautuessaan Lync 2010:een, Attendantiin tai Phone Editioniin. Suosikit Agent Tab Agent Groups Siigned in All groups IT Helpdesk General (Informal) Virallinen Epävirallinen IT Helpdesk Network (Formal)

5 Kirjautuminen edustajaryhmiin
Jos kyseessä on virallinen ryhmä, edustajan on kirjauduttava sisään edustajaryhmään voidakseen vastata puheluihin. Jos taas kyseessä on epävirallinen ryhmä, edustaja kirjataan automaattisesti sisään ryhmään. Voit kirjautua edustajaryhmiin helposti Lync 2010:n edustajasivulta. Napsauta Lync 2010:ssä valikon nuolta, valitse Työkalut ja valitse sitten Vastausryhmäasetukset. Näyttöön aukeaa selain, jossa näkyy edustajaryhmien sivu. Tällä sivulla näkyvät kaikki ryhmät, joiden edustaja olet, sekä se, oletko kirjautunut johonkin ryhmään. Jos kirjaudut sisään viralliseen ryhmään, valitse ryhmän vieressä oleva Kirjautunut sisään -ruutu. Jos kuulut epäviralliseen ryhmään, kirjaudut automaattisesti sisään kirjautuessasi Lync 2010:een. Et voi tyhjentää näiden ryhmien Kirjautunut sisään -valintaruutua.

6 Edustajan henkilöllisyyden peittäminen
Edustajan henkilöllisyyden peittäminen on Lync 2010:n uusi ominaisuus. Sillä tarkoitetaan mekanismia, joka estää vastausryhmän puolesta puhelun soittavan tai puheluun vastaavan edustajan henkilöllisyyden näyttämisen ulkoisille käyttäjille. Edustajan henkilöllisyyden peittäminen on vastausryhmän asetus, jonka määrittää vastausryhmän johtaja. Jos henkilöllisyyden peittäminen on valittu käyttöön vastausryhmässä, edustajan henkilöllisyys peitetään kaikkien vastausryhmän kautta kulkevien puhelujen yhteydessä, joten nimeäsi ei näytetä Lync 2010:n keskusteluikkunassa, kun vastaat puheluun.

7 Puheluun vastaaminen Voit aloittaa puheluihin vastaamisen heti kirjauduttuasi sisään ryhmään. Saapuvan puhelun ilmoituksesta näkyy, mistä ryhmästä puhelu on ohjattu sinulle. Voit vastata puheluun napsauttamalla ilmoitusta. Ryhmä Puheluun vastaaminen Soittajan tiedot Puhelun käsittelyasetukset

8 Puhelun aikana Kun vastaat puheluun, näyttöön aukeaa keskusteluikkuna. Ikkunan yläosassa näkyy sen vastausryhmän nimi, josta puhelu on reititetty sinulle. Ikkunan keskustelualueella näkyvät ryhmän muistiinpanot sekä puhelun aihepiirin määrittämistä helpottavat tiedot. Lisäksi näet, miten kauan soittaja on odottanut, ennen kuin puhelu on yhdistetty sinulle. (Tämä toiminto on käytettävissä vain, jos vastausryhmä on IVR-ryhmä.) Jos soittajalle on tarjottu puhelun alkuvaiheessa eri vaihtoehtoja, näet myös soittajan kuulemat ohjeet sekä hänen valitsemansa vaihtoehdot.

9 Vastausryhmät ja Lync 2010 -käyttäjät
Muut Lync käyttäjät voivat etsiä vastausryhmiä samalla tavalla kuin muitakin yhteystietoja. He voivat soittaa ryhmälle suoraan Lync 2010:stä.

10 Yhteenveto Tässä koulutuksessa käsitellyt asiat:
vastausryhmien merkitys edustajan ryhmien tyypit henkilöllisyyden peittämistoiminnon käyttäminen sisään kirjautuminen ja puheluun vastaaminen keskustelu-ikkunan selaaminen puhelun aikana Lync käyttäjien ja vastausryhmien välinen yhteydenpito.

11 Takaisin Tavoitteisiin
© 2010 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Microsoft, Exchange ActiveSync, Excel, Lync, Outlook, PowerPoint, SharePoint, SQL Server, Windows, Windows Live, Windows Mobile, Windows Server ja muut tuotenimet ovat tai saattavat olla rekisteröityjä tuotemerkkejä ja/tai tuotemerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa / muilla alueilla. Nämä tiedot on tarkoitettu vain epäviralliseen käyttöön, ja ne edustavat Microsoft Corporationin julkaisuhetkellä voimassa olevia tietoja. Koska Microsoftin on vastattava muuttuviin markkinaolosuhteisiin, näitä tietoja ei voida tulkita Microsoftia sitoviksi, eikä Microsoft voi taata näiden tietojen paikkansapitävyyttä julkaisuajankohdan jälkeen. MICROSOFT EI ANNA MITÄÄN SUORIA, EPÄSUORIA TAI LAKISÄÄTEISIÄ TAKUITA TÄMÄN ESITYKSEN SISÄLTÄMISTÄ TIEDOISTA. Takaisin Tavoitteisiin


Lataa ppt "Microsoft® Lync™ 2010 Vastausryhmä-sovelluskoulutus"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google