Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa 28.4.2010 Eija Seppänen, Fountain Park Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa 28.4.2010 Eija Seppänen, Fountain Park Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa 28.4.2010 Eija Seppänen, Fountain Park Oy

2 www.facebook.com/palveluseteli  Sivusto avattu 1.9.2009  Faneja 29 638 (23.4)  9793 (1.1.)  20 953 (1.3.)  Sisältö:  Tapahtumia  Uutisia  Raportteja  Dokumentteja  Videoita  Kutsuja osallistua; kysy palvelusetelistä, osallistu kehittämiseen…

3 Miksi kaikki on kutsuttu mukaan palvelusetelihankkeeseen? 1.Tavoitteena on palvelusetelin käytön, sovellettavuuden ja toimintamallien laajentaminen kunnissa. 2.Kansalaisten voimaannuttaminen osallistuttamalla Kunnat Kuntayhtymät Suomen Kuntaliitto Sosiaali- ja terveysministeriö Kilpailuvirasto Kuluttajavirasto Palveluntuottajat

4 Joukkojen osallistaminen on ytimessä 1. Verkkohaastattelu on ydin 2.Keskustelu jatkuu ja sitä ruokitaan 3. Tietoa jaetaan avoimesti 4. Jatkuva seuranta ja raportointi

5 1. Uusi monia koskettava asia Kansalaiskeskustelujen avulla osallistetaan suuret joukot tuomaan näkemyksiään ja kokemuksiaan hankkeeseen.

6 2. Joukkojen viisaus hyödynnettävissä ”Kotiapupalveluun Kotiapupalveluiden ostamiseen vähävaraisille vanhuksille, mm. kaupassa käynti, asiointi ym. kotiapupalvelut.”

7 3. Rohkeutta ja malttia jokaiselle päivälle

8 4. Toimii nopeammin kuin ajatus

9 5. Pidä mielessä askelmerkit 1. Muista tavoite! 2. Tarkista sijainti 3. Osoita eteneminen www.slideshare.net/palveluseteli www.vimeo.com/palveluseteli

10 6. Vaikuttavuus syntyy ajan kanssa 1. Asiakaslähtöinen toimintamalli, vammaiset ovat yksilöitä. Olen löytänyt paljon uusia, hyviä toimintamalleja mm. facebook, josta sain tämän kyselyn. Näitä ja vastaavia vain lisää. Avoimuutta asioiden kehittämiseen ja uusia kanavia tiedottamiseen sekä käyttäjien aktivointiin. Sitran palvelusetelihanke on auttanut minua tuomaan mielipiteitäni julki.

11 Palveluseteli sosiaalisessa mediassa 1.Uusi monia koskettava asia – ota aidosti mukaan 2.Joukkojen viisaus hyödynnettävissä – älä aliarvioi ketään tai mitään 3.Rohkeutta ja malttia jokaiselle päivälle – älä provosoidu 4.Toimii nopeammin kuin ajatus - mittaa päivän pulssi 5.Pidä mielessä askelmerkit – muista, sinä viet 6.Vaikuttavuus syntyy ajan kanssa – juhli eteenpäinmenoa

12 Esimerkki yhteistyöstä Kuntalehden kanssa 28.4.2010 Kehitysjohtaja Tuomo Melin, Kuntaohjelma, SITRA Kansalaiskeskustelun tulosten raportointi myös kansalaisille eri medioiden kautta ja kutsutaan uuteen keskusteluun.

13 Kiitos ja tapaamisiin Facebook.com/palveluseteli! eija.seppanen@fountainpark.com 040 – 508 3645

14 Esimerkkejä kansalaisten vastauksista: ”Palveluseteli soveltuu ikäihmisille kaikkiin kotiin tarvittaviin palveluihin, ei pelkästään siivoukseen. Asiakkaalla tulee olla mahdollisuus valita palvelun tarjoaja, mutta valintaan on tarjottava apua.  Netissä olevat kattavat rekisterit palvelun tarjoajista soveltuvat osalle ikääntyvistä ja omaisille, mutta yksin asuvat ikääntyneet tarvitsevat apua puhelimitse tai henkilökohtaista neuvontaa esim. seniori-infosta.  Palvelusetelin arvo tulee olla riittävän suuri, jottei omavastuun osuus jää ylivoimaiseksi.  Palveluyrittäjät tarvitsevat myös tukea palveluiden tuottamiseen ja toiminnan laajentamiseen esim. verotuksellisesti, jotta pienillä yrittäjillä olisi realistiset mahdollisuudet kasvattaa toimintaa yhden hengen yrityksestä.” 14 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?

15 ”Lapsenhoito Kun itse on ollut kotona sairaan lapsen kanssa riittävän pitkään, niin ettei oman työn puolesta enää voi/saa olla poissa, voisi palveluseteliä käyttää sellaiseen, että kotiin saisi henkilön kaitsemaan sairasta lasta sen ajan kun itse olisi töissä.” 15 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?

16 ”Omaishoidon tukemiseen Suurin osa omaishoitajista tarvitsee omaa aikaa ja lepoa. Sekä myös hoidettavan kanssa yhteistä aikaa jossa on palvelut, niin että omainen voi olla ainoastaan hoidettavan kanssa henkisesti ettei tarvitse tehdä fyysistä työtä…” 16 Kerro, mihin palveluseteliä voisi käyttää ja mitä hyötyä siitä olisi?


Lataa ppt "Sosiaalisen median suvannot ja karikot Sitran palvelusetelihankkeessa 28.4.2010 Eija Seppänen, Fountain Park Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google