Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuLeena Mäkelä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Markku Salakka Markku.salakka@oulu.fi KTK 258
ALAKOULUN USKONTO Markku Salakka KTK 258
2
TAVOITE Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida peruskoulun ala-asteen uskonnonopetuksessa tarvittavia opetuskokonaisuuksia. Opiskelija osaa hankkia siihen tarvittavaa tietoa sekä kehittää uskonnonopetuksessa tarvittavaa ammattitaitoaan ja sen eri osa-alueita.
3
OPETUSKOKONAISUUS 1. LUENNOT (tai ne korvaava kirjallisuus)
2. PIENRYHMÄOPETUS Ryhmäalustus 3. ESSEE: edellä mainittuihin kokonaisuuksiin ja kirjallisuuteen perustuva ryhmäessee (n. 5 sivua) Perehtyminen kirjalliseen materiaaliin Aktiivinen osallistuminen opetukseen
4
KIRJALLISUUS POPS 2004; (OPH:n sivut uskonnon opetussuunnitelmat) Opetan uskontoa alakoulussa. (2007) J. Luodeslampi & S. Nevalainen (toim.) LK-kirjat. Helsinki. Uskonnonopetus uudella vuosituhannella (2005) A Kallioniemi & J Luodeslampi. Kirjapaja. Helsinki.
5
Muuta kirjallisuutta Timonen S Uskonto. Lukion kertauskirja. WSOY. Helsinki. Hilska P & KalSakaranaho T & Jamisto A (toim.) 2007 Monikulttuurisuus ja uudistuva katsomusaineiden opetus. Uskontotieteen laitos. Helsingin yliopisto. Painotalo Casper, Kurikka. Kallioniemi A & Luodeslampi J (toim.) Uskontokasvatus monikulttuurisessa maailmassa. Kirjapaja. Helsinki. Sihvola J (2011) Maailmankansalaisen uskonto. Otava. Keuruu. Grimmitt M (ed.) Research and Development Good Pedagogie Practice in RE
6
RYHMÄALUSTUS pienryhmiin
Alustuksen tehtävänä on virittää keskustelu tietystä aiheesta Selkeä jäsennys (kokonaisuus ja osa-alueet) Materiaaliin ja pidettyyn alustukseen perustuva pienryhmäkeskustelut Materiaalina jokin edellä olevan kirjallisuuden kokonaisuuksista tai muu materiaali, josta osa akateemista kirjallisuutta (myös muu kuten ammatti- tai aikakauslehdet, tv-ohjelmat yms.
7
Hyödyllisiä linkkejä:
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.