Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHelinä Härkönen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Valtionhallinnon suunnitelmat, tavoitteet ja odotukset kuluttajan e-laskulle Kuluttajan e-lasku tiedotustilaisuus 12.2.2007 Jere Reinikainen
2
Valtiontalouden kehykset vuosille 2006-2009 >”Hallitus korostaa yleishallinnon hankintojen ja tukipalveluiden nopeaa tehostamista, ministeriöiden, virastojen ja laitosten toiminnan keskittämistä ydintehtäviin, resurssien yhteiskäytön lisäämistä sekä toimintojen sähköistämistä”.
3
Valtionhallinnon ostolaskut >Ostolaskuja 2,7 Milj. / vuosi >Ostolaskuista yli 90 % käsitellään sähköisesti >Verkkolaskuja 25-30 %
4
MYYNTILASKUT >13,2 milj. myyntilaskua – TV-luvat 5,0 milj. – Ajoneuvoverot 6,7 milj. – Verot ei mukana luvuissa >Laskumäärän kasvu – Ajoneuvoverouudistus >4 tilivirastoa tuotannossa – Potentiaali 5,25 milj. >Valtion laskutuksesta merkittävä osuus kuluttajille
5
Kuluttajan e-laskun potentiaali
6
LASKUTTAJILLE TUTTUA KULUTTAJILLE HELPPOA >Tutut välineet >Ei erillistä koulutusta >Henkilökohtainen arkisto >Mobiilipalvelut >Kulunseuranta >Yksi prosessi >Tehdyn kehitystyön hyödyntäminen >Osa asiakaspalvelua >Kustannustehokkuus >Maksuvarmuus KAIKILTA KAIKILLE
7
VALTIONHALLINNON ROOLI >Aktiivinen edistäjä >Konkreettinen yhteistyö >Lainsäädäntö vrs Markkinointi
8
ODOTUKSIA >Kuluttajien e- tottumuksen lisääntyminen SÄHKÖINEN ASIOINTI >Valtionhallinnon substanssipalveluiden sähköistäminen >TARJOAMISESTA VAATIMISEEN
9
LOPUKSI SÄÄSTÖPOTENTIAALI 2200 PUUTA
10
KIITOKSIA! Jere Reinikainen jere.reinikainen@valtiokonttori.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.