Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
KOTIKÄYNTITYÖ
2
Kotikäyntityön mallit ja toimintakäytännöt 1. Asiakkaaksi tulo
ASIAKAS Seurakunnan näkyvyys -internet -tiedotteet, lehdet -eri verkosto- ja yhteistyötahot Asiakkaan oikeudet -kotikäynteihin -kotiehtoolliseen Viiveetön asian hoitaminen Luottamuksellisuus TYÖNTEKIJÄ Yhteydenoton syyt yksinäisyys ja erilaiset kriisit henkinen ja hengellinen hätä muut syyt Selkeä ja ajan tasalla oleva tiedottaminen -toiminnasta -ajanvarauskäytännöstä -vaitiolovelvollisuudesta Tunnistamme oman ammattitaitomme ja sen rajat
3
2. Ensimmäinen tapaaminen
TYÖNTEKIJÄ Kirjaaminen ( Prime-diakonia) -kotikäynnin tavoitteet -keskinäinen sopimus Voimavaralähtöinen - ja sielunhoidollinen työote Eettiset periaatteet - kristillinen ihmiskäsitys - kunnioitus - oikeudenmukaisuus - osallisuus / yhteisöllisyys - turvallisuus ja luottamuksellisuus ASIAKAS Tunnistamme asiakkaan tarpeet Kotikäynnin tavoitteet: Hyvinvoinnin edistyminen ja hoidon turvaaminen hänen tavoitteidensa mukaisesti Yhteinen suunnitelma tapaamiskerroista Tieto seuraavasta tapaamisesta Sopimus ja sitoutuminen Saada tietoa toiminnasta
4
3. Kotikäyntityön toteutuminen
ASIAKAS Kuulluksi ja nähdyksi tuleminen Omien voimavarojen mukaisten ratkaisujen löytyminen Auttaa asiakasta itse ratkaisemaan ongelmiaan Tukee asiakkaan kotona pärjäämistä TYÖNTEKIJÄ Huomioidaan kodin yksityisyys Ajan rajaaminen 1-1,5h Läsnäolo Hyvinvoinnin edistäminen Omat vaikuttimet eivät ohjaa kohtaamista Evankeliumin välittäminen
5
4. Toimintamme arviointi
TYÖNTEKIJÄ Tehdyn suunnitelman arviointi ja tarkistus Toiminnan vaikuttavuus Omat tuntemukset (oppimispäiväkirja) ASIAKAS Tulinko kuulluksi ja autetuksi Omat tuntemukset Suunnitelman arviointi ja tarkistus 1. Asiakassuhteen päättyminen 2. Asiakassuhteen jatkuminen - jatkosuunnitelma
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.