Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
ENSIVASTETOIMINTA HÄTÄKESKUKSEN NÄKÖKULMASTA
Ensivaste-Expo, Johanna Salo Hälytyssihteeri, hätäkeskuspäivystäjä Satakunnan hätäkeskus Satakunnan hätäkeskus
2
Hätäkeskuslaitos 15 hätäkeskusta + hätäkeskusyksikkö
Henkilökuntaa /keskus Vuonna 2008 vajaa 3,8 milj. ilmoitusta Näistä hätäpuheluita noin 2,9 miljoonaa 87% hätäpuheluista vastattiin alle 10 sekunnissa Satakunnan hätäkeskus
3
Sali IVO VM TESE
4
Vasteet Hätäkeskus ei määrittele vasteita
Eri alojen viranomaiset esim. terveysvir.om. Hätäkeskus toimii ohjeistuksen mukaisesti Päivystäjä määrittelee koodin ja kiireellisyyden > vaste-ehdotus Päivystäjän harkinnan mukaan esim. B-kiireellisiin
5
790B Hälytys puhelun aikana l. puhelu edelleen kesken
Lisätiedot viimeistään koodin tarkennettua
6
Statukset Tärkeitä muistaa! Työturvallisuus!
Vrt. 790B, 03x, puhelu usein kesken Kohteen vaarallisuus, tekijä, poliisin ohjeistus.. Vaikea huolehtia, jollei tietoa yksikön matkalla olosta. Virve Ajantasaisuus Lähin ja tarkoituksenmukaisin yksikkö Helpottaa tehtävänseurannan työtä Vältytään turhilta hälytyksiltä sekä radioliikenteeltä Tietty virve, joka lähettää esim. ajoneuvoasema
7
Radioliikenne Soster, poliisi ja pelastus
Statukset vähentää oleellisesti Omat kanavat Esim. lisätietoja sakulle/poliisille suoraan Rikkinäinen puhelin
8
Yhteystiedot Ajantasaisuus!
Huomioitava uusien lisäksi poistuvat sekä muuttuvat Yksityisyydensuoja Keskitetysti
9
112 Viranomaisille omat numerot Ei korvaa hätänumeroa hätätilanteissa
Risut ja ruusut Mielellään vastaan > tutkitaan ja vastataan! Salissa ei monestikaan mahdollisuutta puuttua (kiire) > hallinnon kautta Kriittinen vika > yhteys VM
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.