Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen"— Esityksen transkriptio:

1 Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen
Kilpailukykyä ja kustannussäästöjä talousprosessien älykkäällä digitalisoinnilla, Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen Ville Räsänen, Manager, Consulting Enfo Zender

2 Kokemusta ja näkemystä
Digitalisaatio-kiertue Enfo lyhyesti Vastuuta ja välittämistä Todistettua kumppanuutta Kokemusta ja näkemystä Rohkea, luotettava ja ihmisläheinen Toimintaamme ohjaa välittäminen, muutosvalmius ja asiantuntijuus Great Place to Work Suomen paras HelpDesk 2011 Yli 350 asiakasta 90 utility-asiakasta 170 media-alan yritystä 50 teleyhtiötä 40 kuntaa Perustettu 1964 800 huippuosaajaa Vankka omistuspohja Osa Pohjoismaista IT-ekosysteemiä

3 International E-Invoicing Market 2012

4 Älykäs tiedonjalostus
Talousprosessien Ulkoistuspalvelut ja Tiedonvälitys Jalostettua paketoitua tietoa, oikeita päätöksiä  Lisää myyntiä! BI Älykäs tiedonjalostus Älykäs mittaustiedon hallinta Talousprosessien Ulkoistuspalvelut Säästöjä Prosessit Keskity olennaiseen! Konsultointi 1. Hankinnasta maksuun 2. Tilauksesta/mittarista kassaan 3. Tapahtumien rekisteröinnistä tilinpäätöksiin Kontrollit/läpinäkyvyys Parhaat käytännöt Nopeampi kassavirta Tiedonvälitys Älykkäät mittarit EDI/EDIEL sanomat EDIEL - integrointi - konversio - rikastaminen - integrointi - konversio - rikastaminen EDI Tilaukset Enfo Gateway Muut operaattorit Laskut Laskutus ym. järjestelmät Laskut Toimittajat > 70 milj. laskua/vuosi Asiakkaat Kuluttajat/Yritykset

5 Enfo Zender Zmart Finance
Digitalisaatio-kiertue Enfo Zender Zmart Finance Taloushallinnon sähköistyminen, tehokkuus, kustannussäästöt Digitalisoinnin kautta älykkääseen tiedonjalostukseen Tilauk-sesta-kassaan Laskutus- ja laskutuksen esipalvelut Operaattori- palvelut Myyntireskontra ja maksuvalvonta Hankin-nasta maksuun Hankintaan liittyvät palvelut Ostolaskujen prosessointi Maksatus Tapahtu-mien rekiste-röinnistä tilinpää-tökseen Tietojen rekisteröinti ja käyttöomaisuus Tilinpäätökset ja tiedon oikeellisuuden varmistus Lakisääteiset asiat ja raportointi Asiakaspalvelu / Konsultointipalvelut

6 Asiakkaan tukitoimintoja
Talous – Ydintoimintaa / Tukitoiminto? Sopimus, SLA Asiakas Enfo Asiakkaan ydintä Enfon ydintä Kiteytettyä ja laadukasta talousinformaatiota johtamiseen ja päätöksentekoon + Ulkoisen laskennan vaatimukset/lain-mukaisuus Ota tilalle Asiakkaan tukitoimintoja Ydin! Transaktioiden murskaus Anna pois IT-systeemit Palvelukeskuksen johtaminen

7 Älykäs tiedonjalostus, sähkön myyntiyhtiö
Kannattavuus Asiakassegmentointi Kampanjoiden tehokkuus Alhaalla Enfon perinteiset palvelut, jossa välitetään tietoa (laskuliikenne, sanomaliikenne, mittausliikenne) Keskellä ”hallitut palvelut” eli liiketoimintaprosessin seuranta, poikkeamien raportointi (esim. liian iso/pieni lukema asiakkaan edelliseen käyttöön nähden) ja prosessin tehostaminen. Ylhäällä varsinainen älykäs tiedonjalostus, jossa analysoidaan dataa, nähdään kannattava ja kannattamaton liiketoiminta ja tehdään erilaisia ennustusmalleja tulevaisuudesta Laskutus- ja sanoma- prosessit, saatavien valvonta

8

9 Tiedon jalostamisen hyödyt voidaan jalkauttaa yrityksen joka tasolle.
OPTIONA (tulee toistona kysymysten/väittämien yhteydessä) Markkinointi: kohdennetumpi, osuvampi, puhuttelevampi viestintä - myynnin ja markkinoinnin yhteistyön syventäminen  kohdentamistyökalu Myynti: oikea-aikaisempi, systemaattisempi ja tehokkaampi myynti kohderyhmille - luo lisäarvoa myös markkinointiin  kannattavuuden analysointi Talous: controllerista myynnin ja markkinoinnin partneriksi  laskutuksen ja saatavatilanteen parempi analysointi/ennustaminen Asiakaspalvelu: vapauttaa asiakaspalvelun resursseja tärkeimpään, asiakaskokemuksen parantamiseen, lisämyyntiä/markkinointia unohtamatta.  laskutusdatan tarkastaminen ja analysointi prosessin alkupäässä vähentää virheitä Tuotantovaltaisilla aloilla reagointikyky paranee, pystytään herkemmin ohjaamaan tarjoamaa kysyntää vastaavaksi. EDIEL-sanomaliikenteen raportointi ja siihen liittyvien prosessien hallinta E-laskun käytettävyyden kehittäminen Energiankäytön raportointi www-palveluna Poikkeustilanteiden hallinta Sähkön kulutuksen analysointi Kannattavuuden analysointi Mittaustiedon validointi

10 Mind your own business And let us mind the rest

11


Lataa ppt "Kokemuksia ja parhaita käytäntöjä laskutuksen sähköistämiseen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google