Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Miksei kukaan käy meillä?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Miksei kukaan käy meillä?"— Esityksen transkriptio:

1 Miksei kukaan käy meillä?
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

2 Keitä me olemme? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

3 Aikataulu 9.00 Perusteet 10.00 Tauko ja tutustuminen kohteeseen
Työkalut ja tehtäviä Lounastauko Työkalat + tehtäviä Tauko Työkalut ja tehtäviä Päivä päättyy Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

4 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

5 Internet-markkinointi on turhaa!
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

6 1. Case - hääjuhlat www.kuninkaanlohet.fi
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

7 © www.kuninkaanlohet.fi
Alussa Joulukuussa tutkittiin Snoobin avulla kävijäprofiilia ja huomattiin että hääsivuilla on paljon kävijöitä, mutta tarjouksia ei tule suhteessa yhtä paljon. Käytiin läpi Suomi24.fi ja naimisiin.info keskustelupalstat. Palstoja analysoitaessa huomattiin, että paikkaa ja ruokaa pidettiin hyvänä mutta hinta oli liian kallis. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

8 © www.kuninkaanlohet.fi
Tavoite Kampanjan tavoitteena oli myydä kesän / syksyn hääviikonloput täyteen molemmissa toimipaikoissa. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

9 © www.kuninkaanlohet.fi
Toimenpiteet Päätettiin markkinoida kahden viikon ajan, 80 – 100 hengen hääpakettia 65 € / hlö (ovh. 83 €) tammikuussa häämessujen aikaan. Kävijäseurannan perusteella tehtiin kohdennettu AdWords-kampanja Googleen ja sisältöverkkoihin. Omat www-sivut päivitettiin niin, että häiden varaustilanteen seuraaminen ja varaaminen olisi mahdollisimman helppoa. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

10 © www.kuninkaanlohet.fi
Kuluneet resurssit Aikaa suunnitteluun ja toteutukseen meni muutama päivä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

11 © www.kuninkaanlohet.fi
Eurot Rahaa kului suunnitteluun ja kampanjaan noin 1000 €. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

12 © www.kuninkaanlohet.fi
Tuotot Kampanjan aikana varattiin 20 häälauantaita, 100 vierasta / häät ja hinta 65 €/ henkilö = 130 000 € + tilaisuuksissa tehty lisämyynti Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

13 2. Case - pikkujoulut www.kuninkaanlohet.fi
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

14 © www.kuninkaanlohet.fi
Alussa Marraskuun alussa päätettiin myydä kpl joululounaspaikkoja ennen joulusesongin alkua. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

15 © www.kuninkaanlohet.fi
Kohderyhmä Asiakasrekisterin yritysasiakkaat noin 3000 kpl Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

16 © www.kuninkaanlohet.fi
Tavoite 2000 pöytävarausta joululounaalle Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

17 © www.kuninkaanlohet.fi
Toimenpiteet Laadittiin sähköpostikirje, jonka ykkösuutinen oli joululounaat. Asiakaskirje tehtiin niin, että yhdellä klikkauksella pääsi www-sivuille näkemään menun, vapaat tilat ja vapaat päivät. Toisella klikkauksella pystyi varaamaan tuotteen. Sähköpostikirje lähetettiin postitusohjelmalla, jotta kirje ei joutuisi SPAM-listalle. Omat www- sivut päivitettiin niin, että varaaminen olisi mahdollisimman helppoa. Joululounaat myytiin loppuun marraskuun aikana yhdellä asiakaskirjeellä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

18 © www.kuninkaanlohet.fi
Kuluneet resurssit Päivitystyötä 1 päivä 2 tuntia kirjeen lähettämiseen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

19 © www.kuninkaanlohet.fi
Eurot 150 € Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

20 © www.kuninkaanlohet.fi
Tuotot 2000 x 49 € = 98 000 € Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy ©

21 Tie onnistuneeseen markkinointiin
1. Suunnitelmallisuus 2. Tilanteen kartoitus 3. Kohderyhmän valinta 4. Tavoitteellisuus 5. Hyvä asiakaspalvelu 6. Tulosten seuranta 7. Sitouttaminen ja muut jatko- toimenpiteet Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

22 Mitä on internet-markkinointi?
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

23 Internet-markkinointi
Helppoa Kustannus- tehokasta Markkinointia Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

24 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

25 Jos teet jotain tee se kunnolla!
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

26 Jatkuvasti Ennen Aikana Jälkeen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

27 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy
© BishkekRocks

28 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

29 Matka Eestiin Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

30 Ilmaisia ohjelmia verkosta
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

31 Tehtävä Hankitaan Google -tunnukset kaikille
Gurut: avaa linkedin.com tili Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

32 Internet-markkinoinnin tehokkuus
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

33 Tehtävä Asennetaan www-sivuillenne ilmainen Google Analytics ohjelma
Mene sivuille Jos jos osaat asentaa ja se on teillä käytössä lue blogia Gurut: tutustu ja asenna Google Webmaster Tools sivuillesi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

34 Internet-markkinoinnin työkalut
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

35 Internet-markkinoinnin työkalut
Sähköpostit ja syötteet Hakukonemarkkinointi ja linkitys Display-markkinointi Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

36 Internet-markkinoinnin työkalut
Sosiaalinen media sis. blogit Kuva- ja videogalleriat Virtuaalimaailmat ja pelit Mobiilimarkkinointi Karttapalvelut ja GPS Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

37 + kotisivut Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

38 Sähköposti ja syötteet
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

39 Sähköposti ja syötteet
Normaalien sähköpostien lähettäminen Uutiskirjeiden lähettäminen Sähköpostikampanjat Automaattiset sähköpostit RSS-syötteiden jakaminen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

40 Hanki kunnon työkalut sähköpostin lähettämiseen
Kunnon ohjelmilla viestien läpimenolle suuremmat mahdollisuudet. Verkossa runsaasti edullisia tai ilmaisia työkaluja. Myös ulkoistaminen mahdollista. Ota silloin selvää lähettämisen kaikista kustannuksista. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

41 Hanki kunnon työkalut sähköpostin lähettämiseen
Tarkan seurannan oltava mahdollista. Testaa, testaa ja testaa ja - edullisia ja samalla markkinoiden parhaimpia sähköisen suoramarkkinoinnin työkaluja. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

42 Hakukonemarkkinointi
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

43 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

44 Hakukoneoptimointi - keinot
Linkitys Laadukas, ainutlaatuinen, muuttuva, runsas ja kiinnostava sisältö Sosiaalinen media Teknisten ongelmien poistaminen Runsaasti muita vähemmän tärkeitä keinoja Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

45 Tehtäviä Hakeminen Google Insights Google Keyword Tool
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

46 Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto
Otsikoi hyvin Väliotsikoi Kirjoita luonnollista kieltä Riittävän pitkä teksti Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

47 Hakukoneystävällinen sisällöntuotanto
Toista tärkeitä sanoja muutaman kerran (älä liioittele) Artikkeleita voi olla useampia samasta aiheesta Tämä kalvo näytettävä kaikille www- sivujen sisällöntuottajille! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

48 Yleisimmät ongelmat Liian vähän linkkejä sivuille muilta sivuilta
Liian vähän tekstisisältöä sivuilla Samassa osoitteessa olevista erikielisistä sivuista tehokkaasti hakukoneista löytyy vain pääkieli. Erilaiset etusivut, joissa ei mitään sisältöä. (esim. flash-animaatiot tai kielivalinta sivut) Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

49 Hakukonemainonta Klikkipohjaisten mainostusohjelmien (CPC) hyödyntämisestä Parhaimmillaan hakukoneoptimoinnin yhdessä käytettynä Mahdollistaa nopean toiminnan Jokaisella maalla omansa Maailma: Google ja Youtube Venäjä: Yandex.ru, Rambler.ru ja Mail.ru USA, Japani, Englanti: Yahoo ja Bing Kiina: Baidu.com Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

50 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

51 Linkitykset Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

52 Näin saat linkkejä Sisällön kehittäminen Hakemistot
Sisäiset linkitykset Linkinvaihdot ja pyynnöt Linkbaits eli linkkiankkurit Linkitykset sosiaalisissa medioissa Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

53 Tehtävä Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

54 Bannerit Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

55 Bannerit Bannereiden keskimääräinen klikkiprosentti on vain 0,05 % - 0,08% Kaikenlainen ilmainen ja arvonnat nostavat klikkiprosenttia Helpoiten banneritilaa voi ostaa eri mediatoimistoilta Melko kallis markkinointimuoto Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

56 Bannerit Jos sivujen konversio on pieni, on bannerimainonta melko tehotonta ja kallista. Jos sivusi konversio on suuri ja myymiesi tuotteiden keskihinta korkea, kannattaa panostaa klikkipohjaisesti hinnoiteltuihin bannereihin ja muuhun markkinointiin. Sopii imagomarkkinointiin Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

57 Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

58 Affiliate- eli kumppanuusmarkkinointi
Suomessa useita toimijoita, joista suurimmat TradeDoubler ja TradeTracker Hinnoittelu perustuu tulokseen (CPA) Erittäin vähän hyödynnetty työväline Suomessa Vaatii verkkokaupan Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

59 Kuvapalvelut Erilaisten palveluiden kautta kuvagallerioiden kuvat leviävät erittäin laajasti. Eri galleriat levittävät kuvia eri palveluihin Toimivat myös myynnin apuvälineenä Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

60 Videopalvelut Viraalivideo, myynti- ja markkinointivideo vai asiakaspalvelua Videoiden merkitys tulevaisuudessa markkinoinnissa tulee kasvamaan entisestään Keskeiseen asemaan nousee tehokkaat uudet jakelukanavat Toimivat myös myynnin apuvälineenä ja asiakaspalvelussa Suosituimmat youtube.com ja Vimeo.com Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

61 Mobiili Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

62 Mobiili Kännykkä taskussa lähes jokaisella
Internetin käyttö kännykällä on nopeassa kasvussa. Ensimmäinen tehtävä on lisätä yrityksesi Google Mapsiin Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

63 Mobiili Tekstiviestikampanjat
Www-sivuista olisi hyvä olla myös mobiiliversio tai ainakin olemassa olevat sivut pitäisi olla kännykkäystävälliset. Huomioi, että mobiilikäyttäjällä on erilainen tietotarve kuin kotikäyttäjällä. Myös monet sosiaalisen median palveluista tukee kännykkää. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

64 Karttapalvelut ja GPS Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

65 Karttapalvelut ja GPS Merkitys kasvaa jatkuvasti
Kaikkien yrittäjien tiedot oltava Google Mapsissa GPS:iä hyödyntävien laitteiden määrä ja niissä tapahtuvan markkinoinnin merkitys kasvamassa nopeasti. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

66 Tehtävä Ilmoita kohtee Google Mapsiin Gurut: tee täydelliset
Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

67 Budjetti? Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

68 80/20 Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

69 Älkää vaan tehkö yhdessä! Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

70 Internet-markkinoinnin käytännön koulutus
4-päiväinen kurssi missä jatketaan siitä mihin tänään jäätiin. Kurssin aikana luodaan jokaiselle osallistujalle oma internet- markkinoinnin kehittämissuunnitelma. Kurssi sisältää runsaasti ATK-luokassa tehtäviä ohjattuja harjoituksia. Vetäjänä Ilkka Kauppinen, Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

71 Palautetta Tehokas Internet-markkinointi -koulutuksesta
Koulutuksen aikana online-myyntimme nousi 37 %. Verkkosivujemme kävijämäärä kasvoi 454 % Oikeisiin tarpeisiin tarvittavia ratkaisuja. Paljon uutta tietoa, ideaa ja työkaluja Internet- markkinointiin. Avasi aivan uuden maailman. Pitkästä aikaa koulutus, josta on todella hyötyä. Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

72 eAskel Ilkka Kauppinen, internet-markkinointi
Kirsi Mikkola, sähköinen liiketoiminta ja verkkokauppa Hinta 600 EUR/yritys Lisätietoa Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy

73 Kiitos! Pyydän teitä vielä täyttämään palautelomakkeen osoitteessa
Ilkka Kauppinen Sähköinen Liiketoiminta Suomi Oy


Lataa ppt "Miksei kukaan käy meillä?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google