Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset."— Esityksen transkriptio:

1 Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset

2 SS 11.1.2011 / Böhm

3 Nuoret netissä http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/01/1259280/netti-ohitti- television-nuorten-tarkeimpana-mediana

4 Valio leviää sosiaaliseen mediaan HS 9.1.2011 /Lappalainen http://www.facebook.com/valionsivu http://twitter.com/kansallisjuoma http://www.facebook.com/ihanatnaisetinternetissa http://www.facebook.com/kansallisjuoma http://www.valio.fi/aplus/ http://www.youtube.com/user/valioFi Ruokabloggaajat Keskustelukanavat http://fi.wikipedia.org/wiki/Valio http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio

5 HS 9.1.2011 /Lappalainen

6 Sähköposti, intranet, extranet, sisäiset wikit etc. Asiantuntijablogi, ammatilliset verkostoprofiilit Twitter, FB, Linkedin Yksityinen viestintä, terveys, raha-asioiden hoito, mediajako oman perheen piirissä, vertaistukiryhmiin osallistuminen Oma blogi, harrastustoiminta, musiikki ja mediakulutus, urheiluyhteisöt Henkilökohtainen Julkinen Ei-julkinen Ammatillinen A) Omaan ammatilliseen asiantuntijuuteen mutta ei työnantajaan liittyvä toiminta B) Työnantajaan ja työtehtävään liittyvä toiminta Kuva: Tuija Aalto, 2010 Verkkoidentiteetti

7 Tietoläskiys kadottaa kriittisyyden HS 14.1.2011 /Pääkkönen Andrew Whitworth, tutkija, UK

8 Suhde tietoon kaksisuuntainen HS 14.1.2011 Andrew Whitworth, tutkija, UK

9 Oleellista valita tavoitteisiin sopivat ympäristöt…

10 … ja päättää miten näissä ympäristöissä toimitaan

11

12

13 Käyttötavat? • Markkinointi, mainonta • PR, yritysviestintä • Asiakaspalvelu • Myynti • Kilpailijaseuranta • Rekrytointi • Keskustelu ja vuorovaikutus • Lisäarvo • Asiantuntijuus • Edelläkävijyys • Yhteistyö, kumppanuus, suosittelut • Crowd-sourcing

14 Asiakaspalvelu • 86% hakee tuotetietoa, 65% tukea päätökseen • Päättääkö asiakas mitä sinusta puhutaan ja mihin sävyyn? • Tunne asiakkaasi • Tunne kilpailijasi • Somen uusi ulottuvuus: asiakaspalvelu = asiakastyytyväisyys • Varsinaisten tuotteiden erot pienenevät

15 Asiakaspalvelu • Lokaation merkitys • Etsi asiakas • Tunnista tarve • Tarjoa/houkuttele, anna alennus • Pyydä suositus, kerro kaverille • Palkitse kanta-asiakkaat • Yhdistä ostoslista ja asiakas

16 Asiakkaasi muuttuu, muututko sinä?

17 Miten? • Lue ja tutki • Kuuntele • Tee strategia • Kokeile • Kuuntele • Muuta strategiaa • Kokeilee taas….

18 Yrittäjyys on yhdessä tekemistä…

19 …Yrittämisen prosessi näkyviin

20 www.osaamohanke.fi osaamo.blogspot.com Facebook/Osaamo http://twitter.com/ leijuvaliitutaulu.fi Tarja Vainionpää Osaamo, projektipäällikkö


Lataa ppt "Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google