Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Mainosala on ylikuormittunut Aikuiset näkevät kymmeniä tuhansia mainoksia vuodessa Kilpailu näkyvyydestä muuttuu jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Mainosala on ylikuormittunut Aikuiset näkevät kymmeniä tuhansia mainoksia vuodessa Kilpailu näkyvyydestä muuttuu jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi."— Esityksen transkriptio:

1

2 Mainosala on ylikuormittunut Aikuiset näkevät kymmeniä tuhansia mainoksia vuodessa Kilpailu näkyvyydestä muuttuu jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi Perinteiset mediat, kuten radio ja TV, menettävät tehoaan Brandien on keksittävä uusia tapoja vedota kuluttajiin 2000-luvun brandinrakennus puhuttelee kaikkia aisteja Nykytilanne

3 Tänä päivänä menestyvän brandin markkinointi tulee kohdistaa kaikille aisteille. Uudenlaiset brandistrategiat vetoavat kaikkiin viiteen aistiin: Mainontaa kaikille aisteille

4 Tuoksujen avulla voidaan tehdä monenlaisia asioita, kuten •Kohottaa mielialaa •Lisätä innostusta •Edistää oppimista •Laukaista muistikuvia •Parantaa muistia •Vähentää virheitä •Vähentää ahdistusta •Luoda brandijälki •Lisätä brandiuskollisuutta •Herättää halua •Neutraloida tai naamioida muita tuoksuja •Määritellä suunnan tuntua tilassa Tuoksujen voima

5 Lukemattomat yritykset käyttävät jo nyt tuoksuja hyväkseen päihittääkseen kilpailijansa. Näihin yrityksiin kuuluvat mm. •Procter & Gamble •Disney •Nike •Reebok •Sony •Samsung •Starwood Hotels Ketkä hyödyntävät tuoksuja jo nyt

6 Sevende Ky on kehittänyt laadukkaita tuoksumediaratkaisuja mm. •Vähittäismyymälöille •Hotelleille ym. majoituskohteille •Viihdealalle •Yökerhoille, baareille ja kasinoille •Terveydenhuoltoalalle •Erityistapahtumiin •Teollisuudelle Terveydenhuollosta hotelleihin

7 Tuoksumarkkinointia on käytetty menestyksekkäästi mm. seuraavilla tavoilla: Myymäläketju 7-11 on käyttänyt vastapaistetun leivän tuoksua uudistetuissa toimipisteissään ja havainnut merkittävää myynnin kasvua. Uusien Rolls Royce -autojen istuinten alta erittyy ”Old Rolls” -tuoksua. Singapore Airlinesilla on oma, suojattu tuoksu, jota käytetään koko palveluketjussa – odotusauloista aina matkustamohenkilökunnan asuihin ja matkustajien tyynyihin saakka. Lukuisat supermarketit tehostavat tuoksuilla esim. hedelmien, mehujen, kahvin, suklaan, kaakaon ja virvoitusjuomien myyntiä sekä parantavat ostoviihtyvyyttä. Case-esimerkkejä

8 •Useimmat brandit vetoavat edelleen markkinoinnissaan vain kahteen aistiin viidestä (näkö- ja kuuloaistiin) •Sevende auttaa yrityksiä kehittämään ja implementoimaan kaikille aisteille suunnattuja brandistrategioita •Etuina kehittynyt metodologia ja laadukkaat tuotteet Sevende -kaikille aisteille suunnatun markkinoinnin edelläkävijä

9 Sevenden työkalut Selvitämme, miten tuoksuja voidaan hyödyntää brandisi markkinoinnissa Kerromme, miten brandisi tulisi käyttää tuoksuja erilaisissa tilanteissa Tarjoamme edistyksellistä teknologiaa tuoksupohjaisen markkinoinnin tueksi

10 Paranna tuotteita ja palveluita tuoksuilla Aromikoneet – kannettavista miniratkaisuista suuren mittakaavan HVAC-järjestelmiin Aromien oltava esim. myymälätiloissa tarpeeksi mietoja, koska ihminen tarvitsee vain sekunnin tuhannesosan tuoksun rekisteröimiseen Ihminen erottaa n. 10 000 eri tuoksua Emme haista nenällämme, vaan aivoillamme Ihminen viihtyy 40 % kauemmin tilassa, jossa on aromia Aromit miellyttävät ihmisiä, parantavat näiden mielialaa ja houkuttelevat ostoksille myös uudelleen

11 Sevende Ky Tel: +358 50 5579235 sevende@sevende.fi www.sevende.fi Nyt Suomessa!


Lataa ppt "Mainosala on ylikuormittunut Aikuiset näkevät kymmeniä tuhansia mainoksia vuodessa Kilpailu näkyvyydestä muuttuu jatkuvasti vaikeammaksi ja kalliimmaksi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google