Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTeuvo Hämäläinen Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
KIRJASTOSEKTORIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ : TAITOJEN JA TIETOJEN JAKAMINEN Työkierto Jyväskylän kirjastoissa – mistä kaikki alkoi
2
JYVÄSKYLÄN KIRJASTOJEN YHTEISTYÖRYHMÄ perustettiin 2003 JAMK, JYK, JYM, ao-kirjasto (mukana vuodesta 2008) toiminnan tavoitteet: •seuraa ja arvioi Jyväskylän tietopalvelustrategian toteutumista •järjestää ja toteuttaa kirjastojen toimialaan kuuluvia tapahtumia ja kehittämishankkeita •järjestää koulutusta Jyväskylän kirjastojen henkilökunnalle •tekee yhteistyötä kirjastojen palvelujen kehittämisessä
3
TYÖRYHMÄT Asiakaspalvelutyöryhmä •ryhmä keskustelee asiakaspalveluun liittyvistä ongelmista ja kehittää niihin liittyvää yhteistyötä kirjastojen välillä E-aineistotyöryhmä Musiikkityöryhmä Koulutustyöryhmä
4
YHTEISET HENKILÖSTÖKOULUTUKSET Tavoite : kaikki halukkaat voivat osallistua Pidetyt koulutustilaisuudet •Sisällönkuvailun koulutuspäivä 2004 •Ihmisen kohtaaminen asian äärellä: näkökulmia tiedonhankinnan ohjaukseen asiakaspalvelussa ja opetuksessa 2004 •Elektronisen aineiston kuvailu- ja luettelointi- workshop 2004 •Semanttinen web ja funktionaalinen luettelointi 2006 •2000-luvun kirjasto – häviääkö asiakas •Kokoelmat kiikarissa 2008 Tulossa syksyllä : Kirjastonäköaloja sosiaaliseen webiin
5
TYÖKIERTO Asiakaspalvelutyöryhmä ideoi alkutalvesta 2009 Työkiertokohteet JAMK, JYK, JYM Aikataulu alustavasti kevät 2009 – syksy 2011 Osallistujia sekä kevät- että syyskaudella kaksi per talo Työkiertoaika 1-5 päivää per työkiertokohde
6
…jatkuu Kirjallinen sopimus tutustumisesta toiseen organisaatioon •lähettävä kirjasto ja tutustuja, vastaanottava kirjasto ja vastuuhenkilö •ajankohta, tutustumisen tavoite, tutustumisen sisältö •Raportointi: tehtävät, kokemukset ja ehdotukset lähettävälle •vakuutukset Työkierto käynnistynyt : ”paikat varattuja syksyyn 2011 saakka”
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.