Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAuvo Mäki Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kansainvälisen henkilöstön palvelut - Helsingin yliopiston kampusmalli Kv-hallinnon kevätpäivät 16.5.2007 Roundtable 11 Päivi Tauriainen paivi.tauriainen@helsinki.fi
2
Taustalla toimenpideohjelmia ja selvityksiä Henkilöstöpoliittinen ohjelma (2006) ulkomainen henkilöstö perehdytetään suomalaiseen yhteiskuntaan, työelämän perussääntöihin ja yliopiston toimintaan Hallinnon ja tukitoimien kehittämisohjelma (2006) henkilöstön englanninkieliseen palveluun panostetaan ja ulkomailta Suomeen siirtymistä helpottavia tukipalveluita kehitetään kampuksittain HY:n liikkuvuuden tukipalvelut -selvitys (Puustinen- Hopper, 2006)
3
Kv-henkilöstön palvelupisteet kampuspalvelukeskuksiin Kokonaan uusi palvelu Tähän saakka hoidettu laitoksilla muun työn ohella Palvelun oltava lähellä käyttäjää Henkilökohtainen asiakaspalvelu Palvelupiste joka kampukselle (4) Eri kampuksien palvelupisteiden henkilökunta muodostaa verkoston (sijaistus yms.) Taustalla ”tukiorganisaatioina” henkilöstö- ja lakiasiainosasto ja kehittämisosasto
4
Kv-henkilöstön palveluiden sisältö Kv-henkilöstön palveluiden tarkoituksena on helpottaa ulkomaalaisten henkilöiden saapumista ja asettumista Suomeen ja Helsingin yliopistoon. Palveluiden avulla saatetaan alkuun henkilöiden integroituminen yliopistoon ja yhteiskuntaan ja opastetaan löytämään itsenäisesti tietoa tarjolla olevista lähteistä sekä eri viranomaisista.
5
Neuvonta ja käytännön asioiden järjestely (työsuhde, viisumi, työlupa, vakuutus, asuminen yms.) ennen ja jälkeen maahantulon Perusperehdytys yliopistoon Tiedekuntien, laitoksien ja erillislaitoksien henkilökunnan konsultointia kv-henkilöstöön liittyvissä kysymyksissä sekä osallistumista asiantuntijana yliopiston / kampustason koulutustilaisuuksiin
6
Käynnistynyt selvitysvaihe, jossa palvelun sisältöä ja tarvetta täsmennetään Palvelua pilotoidaan Viikin kampuksella jo syksyn 2007 aikana? Alusta alkaen palautejärjestelmä, jonka mukaan palvelua voidaan edelleen kehittää palautetta ulkomaalaisilta palvelun käyttäjiltä Palautetta tiedekunnista / laitoksilta / erillislaitoksilta siitä, mitä vaikutuksia palvelun keskittämisellä on ollut
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.