Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?"— Esityksen transkriptio:

1 Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?

2 Aineenopettaja on myös suomen kielen opettaja  Asian oppiminen on myös kielen oppimista.  Poimitaan oppiaineksesta olennaisin ja yksinkertaistetaan kieltä.  Havainnollistetaan asia monen aistikanavan kautta: kuva, ääni, liike.  Sanaston ja termistön oppimista tuetaan soveltuvilla tehtävillä, esim. yhdistely, ristisanat, täydennys ja sananselitys.  Tehtävissä rinnakkain suomi ja oma äidinkieli.  Pyritään vastaamaan suomeksi, mutta tärkeintä asian ymmärtäminen.  Oppilas voi etsiä tietoa internetistä omalla äidinkielellä. OMO-opettajan asiantuntijuus OMO = perusopetuksen oppiaineiden opetusta oppilaan omalla äidinkielellä

3 Yhteistyö opettajien välillä  Sopivaa aineistoa voidaan luoda yhdessä:  Aineenopettaja koostaa asiatekstin  OMO-opettaja omakielisen sanaston sekä sanaston ja termistön oppimista tukevia tehtäviä.  Yhteisopettajuus: tunteja suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä.  Tavoitteena antaa oppilaalle onnistumisen kokemuksia, jotta motivaatio pysyy korkeana. OMO = perusopetuksen oppiaineiden opetusta oppilaan omalla äidinkielellä


Lataa ppt "Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google