Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Marjut Joensuu Viestintä- ja koulutuspäällikkö Suomen Isännöintiliitto ry
2
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus
Liiketoiminnan kehittämistyökalu isännöintiyritykselle Sivutuotteena valtakunnalliset kokonaistulokset Toteutetaan vuosittain loka-marraskuussa, 4. kerran 2007 Suomen Isännöintiliitto ry koordinoi, Promenade Research Oy toteuttaa
3
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2006 -tutkimuksen tuloksia
Osallistujat 101 isännöitsijätoimistoa 387 isännöitsijää 59 paikkakuntaa 8518 vastaajaa (taloyhtiöiden hallitusten jäsenet) noin 7500 taloyhtiötä Tiedonkeruu Paperilomakevastaaminen 80% Nettilomakevastaaminen 20% Asteikko 1-5 (1=heikko, 5= erinomainen) Vastausprosentti noin 32
4
Kaikki arvosanakysymykset
Kokonaisarvosana Vastausjakauma N=8518 Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
5
Hallitusten jäsenet Ikäjakauma Sukupuoli N=8518
6
Tiedottamisen määrä, laatu ja välineet kehittämiskohteita
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
7
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
Kommunikointi isännöitsijän kanssa mielletään sujuvaksi, mutta määrä usein liian vähäiseksi Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
8
Sähköisen viestinnän arvioinneissa huomattavat EOS-osuudet
Eniten kokemusta sähköisistä palveluista: alle 46–vuotiaat puheenjohtajilla useammin kokemuksia kuin rivijäsenillä Heikoimpia arvosanoja: alle 46 vuotiaat uudet hallitusten jäsenet Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
9
Tekijät joiden perusteella isännöintiin ollaan tyytymättömiä
Tiedottaminen kiinteistönhuollosta ja muista jokapäiväisistä asioista ontuu Päätettyjä asioita ei hoideta sovitussa aikataulussa Isännöitsijätoimisto ei edesauta taloyhtiön pitkäjänteistä kehittämistä Kunnossapidon suunnittelu ja seuranta ontuu Hankittujen palveluiden laadusta huolehtiminen ontuu Korjaus- ja perusparannushankkeiden organisointi ontuu Isännöitsijän johtajuus taloyhtiön asioissa ontuu Isännöitsijän yhteydenpito riittämätöntä Sähköisiä tiedotuskanavia ei hyödynnetä Isännöintitoimisto on tehoton Pettyneet asiakkaat ovat erityisen pettyneitä näihin asioihin. Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006
10
Isännöintitoimisto kuitenkin myi tämän.
Miksi asiakas ei ole tyytyväinen? Taloyhtiö halusi tätä, mutta osti tämän. Isännöintitoimisto kuitenkin myi tämän.
11
Missä vika? Taloyhtiöllä ei ole visiota ja strategiaa eli yhteistä näkemystä siitä, miten taloyhtiötä johdetaan. Viestintäpalvelusta ei ole sovittu isännöintisopimuksissa. Isännöinnin rooli taloyhtiössä on epäselvä.
12
Viestintäpalvelu isännöintisopimuksiin
Viestintäpalvelusta ei ole sovittu isännöintisopimuksessa. Viestintäpalvelu on määritelty ja hinnoiteltu isännöintisopimuksessa.
13
Isännöinnin rooli Isännöinti- Taloyhtiö yritys Palvelun- tuottajat
Hankinta- osaaminen Luottamus Palvelun- tuottajat
14
Roolit taloyhtiössä Yhtiökokous Taloyhtiö Hallitus Pj.
Osakkaat, sijoittajat Hallitus Pj. Asukkaat, käyttäjät
15
Roolit isännöintiyrityksessä
Isännöintiyritys Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät
16
Taloyhtiön viestintä Yhtiökokous Isännöintiyritys Taloyhtiö
Palveluntuottajat Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät
17
Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
Isännöintiyritys Palveluntuottajat Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät Välineet, palvelut Viestinnän johtaminen ja koordinointi Viestintätarpeet
18
Marjut Joensuu puh. (09)
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.