Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

1 16.1.2007Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit - 29.5.2009 Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "1 16.1.2007Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit - 29.5.2009 Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita."— Esityksen transkriptio:

1 1 16.1.2007Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit - 29.5.2009 Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita

2 2 Perusratkaisut paneelin osalta

3 3 Paneelin tavoitteena on Rakentaa kustannustehokas tiedonkeruutapa, Kehittää tutkimustiedon laatua Kohdistus helpompaa Voidaan tehdä tutkimuksia riittävän suurella näytekoolla – saadaan eri asiakassegmentit luotettavasti mukaan Saada nopeasti tietoa päätöksenteon pohjaksi ja kehityshankkeiden tueksi Helppo ja konseptoitu tapa ottaa asiakas mukaan kehittämiseen

4 4 Paneelin hyödyntämisalueet Asiakkaiden käyttäytymisen muutoksen seuranta Esim. ostoprosessi: – mistä haetaan tietoa - miten kilpailutetaan jne.

5 5 Konseptoituja tutkimuksia tutkimusohjelmaan Asiakastyytyväisyystutkimus Omat asiakkaat Kilpailijavertailu Asiakaskäyttäytymisen muutoksen seuranta Eri palveluiden käyttö ja asiointikokonaisuudet Ostoprosessi ja käytetyt kanavat (web) Kanta-asiakkuudet Konseptitestit Conjoint pohjaiset Preferenssiarviot Hinnoittelututkimus Hintajousto Conjoint

6 6 Paneelilla rakennetaan asiakassuhteita Tutkimukset tehdään mahdollisimman miellyttäviksi asiakkaille ja heille annetaan palautetta Jottei asiakkaita rasiteta liikaa, paneelissa on loki josta nähdään kuinka usein on vastattu ja milloin viimeksi vastannut Paneelin hallintaan ja viestintään panelistien kanssa kiinnitetään erityistä huomiota Paneelille luodaan: –Nimi, jotka panelistit tunnistavat –Visuaalinen ilme Panelisti vastaa häntä kiinnostaviin asioihin, jolloin motiivi vastata nousee

7 7 Perustamisen vaiheet Paneelin tavoitteet, tutkimusohjelma ja palvelukuvaus Luodaan tautatietolomake, paneelisivusto ja viestintäsuunnitelma Rekrytointi vaiheittainTutkimusten aloitus

8 8 Asiakkaan ja Add Valuen yhteistyömalli Sovitaan aikatauluista – mikä on vastinaika eri pyynnöille ja tutkimuksien aikataulu Luodaan standardihinnasto Sovitaan vastuualueista Luodaan brieflomake tutkimuksien aloittamiseksi Luodaan extranet sivu, josta nähdään kaikki tutkimukset paneelissa

9 9 Add Valuen paneelipalvelut Paneelin hallinta Lomakkeen suunnittelu ja ohjelmointi Tiedon analysointi Koko tutkimus- prosessi Grafiikan tekeminen ja raportointi

10 10 Mahdollisuuksia vuorovaikutuksellisiin tutkimuksiin Keskustelufoorumit Rekrytoidaan paneelista keskustelupalstoille keskustelijoita Voi sisältää videoita, kuvia ym. materiaalia Vaihtuvat teemat 1-2 viikon välein Voidaan käyttää muut tutkimuksen tiedon täydentäjänä tai omana tutkimuksena Päiväkirjat Vastaajat voivat kertoa omasta palveluiden käytöstään tai kokemuksistaan Täydentää muita tutkimuksia tai omana tutkimuksena Parhaimmillaan osana jotain muuta tutkimuskokonaisuutta – antaa lisätietoa ja ymmärrystä muutosten ymmärtämisessä Kvalitatiiviset tutkimukset online


Lataa ppt "1 16.1.2007Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit - 29.5.2009 Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google