Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHelena Honkanen Muutettu yli 9 vuotta sitten
2
Taitojen johdonmukaista, systemaattista, pitkäjänteistä opettelua ja harjoittelua. Fyysiset taidot Psyykkiset taidot Ainakin taitolajeissa psyykkinen osaaminen on iso osa suoritusta.
3
A) Arkipäivän psyykkinen valmentautuminen B) Ammattilaisen johdolla tapahtuva psyykkinen valmentautuminen
4
Tapahtuu päivittäin seuratyössä oman lajivalmentajan kanssa. Erittäin tärkeä osa urheilijan kokonaisvalmentautumista. > kaikki se mitä puhutaan ja miten toimitaan valmennustilanteessa.
5
PIENTEN LASTEN KANSSA *Asennekasvatus/ohjata ajattelemaan suoritusta palkitsevalla tavalla, jopa ”aivopesu” positiivisessa mielessä. - avainsanat, hokemat, huutopiirit, ilmapiiri
6
NUORTEN JA AIKUISTEN KANSSA * Edelleen omat sisäpiirin ”sloganit” ja avainsanat kulkevat harjoitus- ja kilpailutilanteissa (rutiinit). * Syvällisempää keskustelua onnistumisesta, niin harjoitus- kuin kilpailutilanteessakin. * Menetelmiä, jotka ohjaavat onnistumiseen, niin harjoitus- kuin kilpailutilanteessakin.
7
Yksilön huomioon ottaminen /kuunteleminen Ole rehellinen urheilijalle Jos annat negatiivista palautetta, muista antaa myös positiivista palautetta Palaute valmentajan työstä/työtavoista
8
Kyselylomake ennen ja jälkeen kilpailun - tavoitteiden asettelusta - jännittämisestä - peloista - itsetunnosta - ajatuksista juuri ennen ja jälkeen suorituksen - jne
9
Halu tehdä asioita paremmin> • Espoon Jäätaitureissa jo useiden vuosien ajan käytetty arkipäivän psyykkisen valmennuksen rinnalla psyykkistä valmentajaa yli 13v kanssa • Viime syksystä lähtien myös 11-12v kanssa • Tapaamiset noin 7 kertaa kaudessa, ryhmässä/ pienryhmässä ja/tai tarvittaessa yksilötapaamiset
10
Hauskaa, käytännönläheistä Menetelmien opettelua Kotitehtäviä Testejä Yhteenveto/arvioinnit kauden päättyessä Työ tapahtuu yhteistyössä valmentajan kanssa
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.