Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008. Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v. 2008 3 2.Hallitukset (vastaajat)7.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008. Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v. 2008 3 2.Hallitukset (vastaajat)7."— Esityksen transkriptio:

1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008

2 Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v. 2008 3 2.Hallitukset (vastaajat)7 3.Tulokset yleisesti11 4.Henkilöarviot 15 5.Yritysten arviot21 6.Isännöintipalvelujen hoitaminen 27 2

3 Kaikki isännöitsijät 2008 Tausta ja toteutus 3

4 Kaikki isännöitsijät 2008 Yleistä tutkimuksesta •Isännöinnin asiakastyytyväisyys –tutkimus on työkalu isännöintiyrityksen johtamiseen asiakaslähtöisesti •Yritykset saavat omat tulokset halutessaan isännöitsijäkohtaisesti •Kattava benchmark -aineisto yrityksen omien tulosten tulkintaan (koko isännöintiala, alueellinen vertailu, yrityksen koko mukainen vertailu) •Sivutuotteena syntyy aineisto isännöintialan asiakastyytyväisyydestä (sama tutkimussisältö kaikilla) •Tutkimusta toteutettu pääosin samansisältöisenä vuodesta 2004 •Mukana kaiken kokoisia yrityksiä. Vuonna 2008 suurista ketjuista mukana Avara Suomi Oy. 4

5 Kaikki isännöitsijät 2008 Tutkimuksen sisältö vuonna 2008 •Tutkimuksen osiot 1.Isännöitsijä henkilönä 2.Isännöitsijäyrityksen arvioit 3.Isännöintitehtävien hoitaminen •Yhteensä 52 arvosanakysymystä + 3 avointa kysymystä •Vuonna 2008 kysymyksiä kohdennettiin mm. asukastiedotukseen, (ISA) auktorisoinnin tuntemiseen sekä kiinteistönhoidon hakintaan. Täsmenyksiä tehtiin mm. kysymyksiin hallitustyöskentelystä ja talouden suunnittelusta. 5

6 Kaikki isännöitsijät 2008 Toteutus •Osallistujat -47 isännöintiyritysten toimipistettä (17 kpl Avara Suomi Oy:n isännöinnin toimipistettä) -234 isännöitsijää -n. 4700 taloyhtiötä -5433 vastausta (huom. Yhteensä isännöinnin asiakastyytyväisyystutkimuksissa v. 2004-2008 35104 vastausta) -254 940 isännöintiä koskevaa yksittäistä arvosanaa •Tiedonkeruu –21.10.- 02.12.2008 –Paperilomakevastaaminen n. 70% –Nettilomakevastaaminen 30% –Asteikko 1-5 (1=heikko, 5= erinomainen) –Vastausprosentti noin 32 6

7 Kaikki isännöitsijät 2008 Hallitukset 7

8 Kaikki isännöitsijät 2008 Hallitusten jäsenten keski-ikä 52,4 vuotta (v.2007: 51) vuotta. Mediaani 54 vuotta, naisia reilu kolmannes Sukupuoli N=5433 Hallitukset Ikä 8

9 Kaikki isännöitsijät 2008 Vastaajien profiilissa ei merkitseviä muutoksia 2007-2008 Asema Kokemus taloyhtiön hallituksessa N=5433 Hallitukset Mistä hankit tietoa hallitustyöskentelyä varten 9

10 Kaikki isännöitsijät 2008 Koko maa edustettuna Isännöitsijöitä / yritys Rakennuksen tyyppi N=5433 Alue Hallitukset 10

11 Kaikki isännöitsijät 2008 Tulokset yleisesti 11

12 Kaikki isännöitsijät 2008 Kaikkien arvosanojen keskiarvo laskussa Kokonaistyytyväisyys 2008 2005 2007 2006 2004 12

13 Kaikki isännöitsijät 2008 Kokonaistyytyväisyyden rakentumisen keskeisimmät tekijät Kokonaistyytyväisyys Kokonaistyytyväisyyteen rakentumisen keskeiset tekijät: 2008 •Yhteistyön sujuvuus (Isännöitsijän arvioint) •Tehokas (Yrityksen arviointi) •Vastuullisuus (Isännöitsijän arvioint) •Luotettavuus (Isännöitsijän arvioint) •Johtajuus (taloyhtiön asioissa) (Isännöitsijän arvioint) •Luotettava (Yrityksen arviointi) •Hallitusten jäsenten kysymyksiin ja tiedontarpeisiin vastaaminen (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Palveluhenkinen (Yrityksen arviointi) •Tiedottaminen korjaushankkeissa (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Oma-aloitteisuus (Isännöitsijän arvioint) •Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitulla tavalla (Isännöitsijän arvioint) •Isännöintiyritys edesauttaa taloyhtiömme pitkäjänteistä kehittämistä (Yrityksen arviointi) •Huolellisuus (Isännöitsijän arvioint) •Tiedottaminen kiinteistönhoidosta ja muista asumiseen liittyvistä asioista (Isännöintipalvelujen hoitaminen) •Palveluhenkisyys (Isännöitsijän arvioint) 13 Punainen teksti = Yritystä koskevat arviot Sininen teksti = Isännöitsijän henkilöarvioinnin tekijät Musta teksti: Isännöintipalvelujen hoitamisen arvioinnit

14 Kaikki isännöitsijät 2008 Ei-suosittelijoiden (ks. dia 2.4) 10 heikointa arvosanaa 2004-2008 Kokonaistyytyväisyys 20082007200620052004 % (N)= 13%(725)12%(996)12%(989 )12%(634)16%(1170) kysymys (Osio)Tulos 1. Oma-aloitteisuus (Isännöitsijän arviointi)1,982,09 - - - 2. Isännöinti kokonaisuutena (Isännöintipalvelujen hoitaminen)2,062,30 - - - 3. Päätettyjen asioiden hoitaminen sovitussa aikataulussa (Isännöitsijän arviointi) 2,072,262,18 - - 4. Asioiden hoitaminen isännöintiyrityksen verkkosivuilla (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2,092,18 - - - 5. Isännöintiyritys edesauttaa taloyhtiömme pitkäjänteistä kehittämistä (Isännöintiyrityksen arviointi) 2,102,242,192,012,32 6. Taloyhtiön verkkosivut (Isännöintipalvelujen hoitaminen)2,112,32 - - - 7. Tehokas (Isännöintiyrityksen arviointi)2,152,372,352,142,39 8. Johtajuus (taloyhtiön asioissa) (Isännöitsijän arviointi)2,172,402,262,162,73 9. Asukkaille / kiinteistön käyttäjille jaettavan tiedon määrä (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2,18 - - - - 10. Tiedottaminen kiinteistönhoidosta ja muista asumiseen liittyvistä asioista (Isännöintipalvelujen hoitaminen) 2,192,31 - - - 14

15 Kaikki isännöitsijät 2008 Henkilöarviot 15

16 Kaikki isännöitsijät 2008 1.1 Millaisen arvosanan annatte seuraaville isännöitsijää henkilönä kuvaaville tekijöille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 16

17 Kaikki isännöitsijät 2008 1.1 Millaisen arvosanan annatte seuraaville isännöitsijää henkilönä kuvaaville tekijöille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 17

18 Kaikki isännöitsijät 2008 1.2 Arvioikaa yhteydenpitoa isännöitsijän kanssa seuraavissa asioissa. Isännöitsijöiden henkilöarviot 18

19 Kaikki isännöitsijät 2008 1.3 Millaisen arvosanan annatte seuraaville taloyhtiön hallituksen kokouksiin liittyville asioille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 19

20 Kaikki isännöitsijät 2008 1.3 Millaisen arvosanan annatte seuraaville taloyhtiön hallituksen kokouksiin liittyville asioille? Isännöitsijöiden henkilöarviot 20

21 Kaikki isännöitsijät 2008 Yritysten arviot 21

22 Kaikki isännöitsijät 2008 2.1 Kuinka hyvin seuraavat adjektiivit kuvaavat isännöintiyritystä? Yritysten arviointi 22

23 Kaikki isännöitsijät 2008 2.2 Arvioikaa isännöintiyrityksen ammattitaitoa seuraavissa tekijöissä Yritysten arviointi 23

24 Kaikki isännöitsijät 2008 2.3 Mitä mieltä olette seuraavista isännöintipalveluihin liittyvistä väittämistä? Yritysten arviointi 24

25 Kaikki isännöitsijät 2008 2.3 Mitä mieltä olette seuraavista isännöintipalveluihin liittyvistä väittämistä? Yritysten arviointi 25

26 Kaikki isännöitsijät 2008 2.4 Suosittelisitko isännöitsijätoimiston palveluja muille? Yritysten arviointi 26

27 Kaikki isännöitsijät 2008 Isännöintipalvelujen hoitaminen 27

28 Kaikki isännöitsijät 2008 3.1 Millaisen arvosanan annatte seuraavien taloyhtiön johtamiseen liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 28

29 Kaikki isännöitsijät 2008 3.2 Millaisen arvosanan annatte seuraavista tiedottamiseen ja tiedonkulkuun liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 29

30 Kaikki isännöitsijät 2008 3.2 Millaisen arvosanan annatte seuraavista tiedottamiseen ja tiedonkulkuun liittyvien palvelujen hoitamisesta? Isännöintipalvelujen hoitaminen 30

31 Kaikki isännöitsijät 2008 3.3 Kokonaistyytyväisyys isännöintipalveluun Isännöintipalvelujen hoitaminen 31

32 Lisätiedot Pekka Harjunkoski 050 599 0079 pekka.harjunkoski@promenade.fi Tero Heikkilä 040 160 342 tero.heikkila@isannointiliitto.fi


Lataa ppt "Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2008. Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v. 2008 3 2.Hallitukset (vastaajat)7."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google