Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy."— Esityksen transkriptio:

1 Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy

2 •Käyttänyt Internetiä edellisen kuukauden aikana: –Syksy 20002.234.000 –Syksy 20022.533.000 –Syksy 20042.938.000 •Käyttänyt Internetiä edellisen viikon aikana: –Syksy 20001.840.000 –Syksy 20022.167.000 –Syksy 20042.609.000 Internet-käyttäjien määriä 2000- luvulla Lähde: Online Trends syksy 2004

3 •Falklandinsaaret777 •Islanti648 •Liechtenstein585 •Ruotsi573 •Korea552 •USA551 •San Marino531 •Niue529 •Färsaaret524 •Tanska513 •Kanada513 •Suomi509 Internetin käyttäjät/1000 henkilöä vuonna 2002 – TOP 12 Lähde: Tilastokeskus

4 •30%:lla Suomen kotitalouksista on laajakaistayhteys •94%:lla Suomen kotitalouksista on mahdollisuus hankkia kiinteän verkon laajakaistayhteys Laajakaistan levinneisyys ja saatavuus joulukuussa 2004 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö

5 •Alankomaat36 •Belgia34 •Tanska34 •Suomi30 •Ruotsi24 •Itävalta21 •Ranska20 •Espanja20 •Portugali19 •Britannia17 Laajakaistayhteydet/100 kotitaloutta 30.6.2004 – TOP 10 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö

6 Aikakauslehdet ja Internet Intermediatutkimuksen erillistutkimus

7 •Selvittää aikakauslehtien ja Internetin roolia suomalaisten mediapäivässä sekä niiden välisiä suhteita •Tiedot perustuvat Intermedia 2004 – tutkimuksen tuloksiin •N=1351 •Puhelininformoitu kirjekysely 3-4/2004 •Tutkimuksen toteuttaja TNS Gallup Oy Aikakauslehdet ja Internet - raportti

8 Medioiden päivätavoittavuus prosentteina vuonna 2004 ja 2002

9 Medioihin käytetty päivittäinen aika minuutteina vuonna 2004 ja 2002

10 Internetin tavoittavuus aikakauslehtiä Seuranneiden keskuudessa, prosentteina

11 Internetiin käytetty aika päivässä aikakauslehtiä seuranneiden keskuudessa, minuutteina

12 Internetin käyttäjien tavoittaminen eri medioilla Indeksi 100=median tavoittavuus koko väestössä

13 Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö medioihin. Indeksi 100=mediaan käytetty minuuttimäärä väestössä

14 Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2002, kaikki 12-69 -vuotiaat KylläEi Kyllä2134 Ei1233 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen

15 Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2004, kaikki 12-69 -vuotiaat KylläEi Kyllä2732 Ei1625 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen

16 Netin sekä aikakauslehtien käyttäjien profiili. Indeksi 100=kaikki 12-69 -vuotiaat

17

18

19 Internetin käyttäjien päivätavoittavuus lehtiryhmittäin. Indeksi 100=tavoittavuus väestössä

20 Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö lehtiryhmittäin. Indeksi 100=minuuttimäärä väestössä

21 •tietoa ja virikkeitä harrastuksiin •oppia uusia asioita •taustatietoja uusista asioista ja ilmiöistä •kuluttaa aikaa •parantaa yleissivistystä •vinkkejä vapaa-ajan viettoon Aikakauslehtiä ja Internetiä seurataan erityisesti silloin, kun halutaan

22 •Aikakauslehtien lukijat ovat keskimääräistä aktiivisempia netin käyttäjiä •Nettikäyttäjät tavoitetaan keskimääräistä paremmin aikakauslehdillä •Aikakauslehtinettarit ovat nuoria menestyjiä •Autoilun ja tekniikan lehdet, harrastelehdet sekä nuortenlehdet suosiossa Johtopäätöksiä

23 Kiitos


Lataa ppt "Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google