Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuRaimo Nieminen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Aikakauslehdet ja Internet Mervi Raulos TNS Gallup Oy
2
•Käyttänyt Internetiä edellisen kuukauden aikana: –Syksy 20002.234.000 –Syksy 20022.533.000 –Syksy 20042.938.000 •Käyttänyt Internetiä edellisen viikon aikana: –Syksy 20001.840.000 –Syksy 20022.167.000 –Syksy 20042.609.000 Internet-käyttäjien määriä 2000- luvulla Lähde: Online Trends syksy 2004
3
•Falklandinsaaret777 •Islanti648 •Liechtenstein585 •Ruotsi573 •Korea552 •USA551 •San Marino531 •Niue529 •Färsaaret524 •Tanska513 •Kanada513 •Suomi509 Internetin käyttäjät/1000 henkilöä vuonna 2002 – TOP 12 Lähde: Tilastokeskus
4
•30%:lla Suomen kotitalouksista on laajakaistayhteys •94%:lla Suomen kotitalouksista on mahdollisuus hankkia kiinteän verkon laajakaistayhteys Laajakaistan levinneisyys ja saatavuus joulukuussa 2004 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö
5
•Alankomaat36 •Belgia34 •Tanska34 •Suomi30 •Ruotsi24 •Itävalta21 •Ranska20 •Espanja20 •Portugali19 •Britannia17 Laajakaistayhteydet/100 kotitaloutta 30.6.2004 – TOP 10 Lähde: Liikenne- ja viestintäministeriö
6
Aikakauslehdet ja Internet Intermediatutkimuksen erillistutkimus
7
•Selvittää aikakauslehtien ja Internetin roolia suomalaisten mediapäivässä sekä niiden välisiä suhteita •Tiedot perustuvat Intermedia 2004 – tutkimuksen tuloksiin •N=1351 •Puhelininformoitu kirjekysely 3-4/2004 •Tutkimuksen toteuttaja TNS Gallup Oy Aikakauslehdet ja Internet - raportti
8
Medioiden päivätavoittavuus prosentteina vuonna 2004 ja 2002
9
Medioihin käytetty päivittäinen aika minuutteina vuonna 2004 ja 2002
10
Internetin tavoittavuus aikakauslehtiä Seuranneiden keskuudessa, prosentteina
11
Internetiin käytetty aika päivässä aikakauslehtiä seuranneiden keskuudessa, minuutteina
12
Internetin käyttäjien tavoittaminen eri medioilla Indeksi 100=median tavoittavuus koko väestössä
13
Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö medioihin. Indeksi 100=mediaan käytetty minuuttimäärä väestössä
14
Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2002, kaikki 12-69 -vuotiaat KylläEi Kyllä2134 Ei1233 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen
15
Internetin ja aikakauslehtien yhteiset käyttäjät, % Intermediatutkimus 2004, kaikki 12-69 -vuotiaat KylläEi Kyllä2732 Ei1625 Internetin seuraaminen Aikakauslehtien seuraaminen
16
Netin sekä aikakauslehtien käyttäjien profiili. Indeksi 100=kaikki 12-69 -vuotiaat
19
Internetin käyttäjien päivätavoittavuus lehtiryhmittäin. Indeksi 100=tavoittavuus väestössä
20
Internetin käyttäjien päivittäinen ajankäyttö lehtiryhmittäin. Indeksi 100=minuuttimäärä väestössä
21
•tietoa ja virikkeitä harrastuksiin •oppia uusia asioita •taustatietoja uusista asioista ja ilmiöistä •kuluttaa aikaa •parantaa yleissivistystä •vinkkejä vapaa-ajan viettoon Aikakauslehtiä ja Internetiä seurataan erityisesti silloin, kun halutaan
22
•Aikakauslehtien lukijat ovat keskimääräistä aktiivisempia netin käyttäjiä •Nettikäyttäjät tavoitetaan keskimääräistä paremmin aikakauslehdillä •Aikakauslehtinettarit ovat nuoria menestyjiä •Autoilun ja tekniikan lehdet, harrastelehdet sekä nuortenlehdet suosiossa Johtopäätöksiä
23
Kiitos
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.