Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry."— Esityksen transkriptio:

1 Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry

2 Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry

3 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen TAUSTAA 2009 •säännökset muutoksessa •aikataulut tosi pahasti myöhässä  Olemassa olevan materiaalin hyödyntäminen  Materiaalin muokkaaminen ehtojen mukaisiksi

4 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Kukat  Painopisteiden määrittäminen: •sesongeilla suuri merkitys •alhaisen kysyntäkauden aktivoiminen

5 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009  Lähtökohdat •miehetkin kukkia ostamaan •myös nuoret kukkaostoksille •kukat ovat osa ihan tavallista elämää (vkl-kampanja)

6 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen  valittiin kolme jaksoa: • äitienpäivä • kouluvuoden päättyminen • syksyn viikonvaihdekukat

7 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: äitienpäivä •2 spottia, lähes 300 esitystä •4,6 milj. kontaktia, OTS 2,4

8 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: koulut •1 spotti, noin 280 esitystä •3,7 milj. kontaktia, OTS 2,5

9 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: viikonloppukukat •3 spottia, noin 300 esitystä •5,9 milj. kontaktia, OTS 2,7

10 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Vihannekset  Painopisteiden määrittäminen: •tärkeimpien sesonkien vauhdittaminen •miesten ja nuorten kasvisten käytön edistäminen

11 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen  valittiin kolme jaksoa: • maalis-huhtikuu • huhti–toukokuu • kesä–elokuu (Päätös tuli 15.4.2009!)

12 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla Luonnon omat piristeet – nyt kaupoissa - tomaatti, kurkku, salaatti Rasittaa vaakaa vain kaupassa - tomaatti, kurkku, salaatti Tomaatti: täyttä ravintoa Kurkku:kevyttä ravintoa Salaatti:elävää ravintoa

13 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla • noin 2.000 spottia 24.4.–30.8.2009 • noin 45 miljoonaa kontaktia • OTS noin 7

14 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010

15 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: uusi asetelma •uudet säännöt •uudet painopistealueet •50/50 edellytys  Uudet lähestymistavat

16 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kukat •sesonkipainotus •toimintaa läpi vuoden •uusia toimintamalleja

17 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kuukauden kukka •nimikkokukka/kukat joka kk •vankka www-sivusto •bannerimainontaa •kilpailut aktivoimassa •vahva viestintä •POS-materiaali •kampanjaesite

18 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

19 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

20 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

21 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

22 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

23 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

24 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen

25 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010

26 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010

27 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset •sesonkipainotus •uusi lähestymistapa •kohteeksi nuoret aikuiset •ruoka  tunneruoka, asenne •uudet mediat ja menetelmät

28 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset • maalis-huhtikuu:kurkku • touko-kesäkuu: tomaatti • heinä-elokuu: paprika • syys-lokakuu: salaatit, yrtit

29 Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: välineet • ytimenä aktiivinen www-sivusto • vankka bannerimainonta • kilpailut, s-postimainonta • sosiaalinen media • kampanjaesite

30 Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net

31 Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net

32 Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net

33 Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net

34 Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010

35 Kauppapuutarhaliitto ry www.vihannes.net www.kukkainfo.fi


Lataa ppt "Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google