Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAkseli Haavisto Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009–2010 – poimintoja – Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry
2
Kauppapuutarhaliitto ry/JJ/25.5.2010 Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Jyrki Jalkanen Kauppapuutarhaliitto ry
3
Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen TAUSTAA 2009 •säännökset muutoksessa •aikataulut tosi pahasti myöhässä Olemassa olevan materiaalin hyödyntäminen Materiaalin muokkaaminen ehtojen mukaisiksi
4
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Kukat Painopisteiden määrittäminen: •sesongeilla suuri merkitys •alhaisen kysyntäkauden aktivoiminen
5
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Lähtökohdat •miehetkin kukkia ostamaan •myös nuoret kukkaostoksille •kukat ovat osa ihan tavallista elämää (vkl-kampanja)
6
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen valittiin kolme jaksoa: • äitienpäivä • kouluvuoden päättyminen • syksyn viikonvaihdekukat
7
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: äitienpäivä •2 spottia, lähes 300 esitystä •4,6 milj. kontaktia, OTS 2,4
8
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: koulut •1 spotti, noin 280 esitystä •3,7 milj. kontaktia, OTS 2,5
9
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 kukat: viikonloppukukat •3 spottia, noin 300 esitystä •5,9 milj. kontaktia, OTS 2,7
10
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2009 Vihannekset Painopisteiden määrittäminen: •tärkeimpien sesonkien vauhdittaminen •miesten ja nuorten kasvisten käytön edistäminen
11
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen valittiin kolme jaksoa: • maalis-huhtikuu • huhti–toukokuu • kesä–elokuu (Päätös tuli 15.4.2009!)
12
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla Luonnon omat piristeet – nyt kaupoissa - tomaatti, kurkku, salaatti Rasittaa vaakaa vain kaupassa - tomaatti, kurkku, salaatti Tomaatti: täyttä ravintoa Kurkku:kevyttä ravintoa Salaatti:elävää ravintoa
13
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen Toteutus yhdeksällä tv-spotilla • noin 2.000 spottia 24.4.–30.8.2009 • noin 45 miljoonaa kontaktia • OTS noin 7
14
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010
15
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: uusi asetelma •uudet säännöt •uudet painopistealueet •50/50 edellytys Uudet lähestymistavat
16
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kukat •sesonkipainotus •toimintaa läpi vuoden •uusia toimintamalleja
17
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: Kuukauden kukka •nimikkokukka/kukat joka kk •vankka www-sivusto •bannerimainontaa •kilpailut aktivoimassa •vahva viestintä •POS-materiaali •kampanjaesite
18
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
19
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
20
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
21
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
22
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
23
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
24
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen
25
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010
26
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien menekinedistäminen Tuloksia alkuvuodelta 2010
27
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset •sesonkipainotus •uusi lähestymistapa •kohteeksi nuoret aikuiset •ruoka tunneruoka, asenne •uudet mediat ja menetelmät
28
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: kasvihuonevihannekset • maalis-huhtikuu:kurkku • touko-kesäkuu: tomaatti • heinä-elokuu: paprika • syys-lokakuu: salaatit, yrtit
29
Kauppapuutarhaliitto ry Kukkien ja vihannesten menekinedistäminen 2010: välineet • ytimenä aktiivinen www-sivusto • vankka bannerimainonta • kilpailut, s-postimainonta • sosiaalinen media • kampanjaesite
30
Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net
31
Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net
32
Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net
33
Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010 Syö tunteella -kampanja, www.vihannes.net
34
Kauppapuutarhaliitto ry Vihannesten menekinedistäminen 2010
35
Kauppapuutarhaliitto ry www.vihannes.net www.kukkainfo.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.