Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä"— Esityksen transkriptio:

1 Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Petteri Piipponen

2 Keskolla on 2 000 kauppaa kahdeksassa maassa
Yhteensä noin 56 miljoonaa kuluttajaa Ruokakauppa Suomi, Venäjä Käyttötavarakauppa Suomi, Viro, Latvia, Venäjä Rautakauppa Suomi, Ruotsi, Norja, Baltia, Venäjä, Valko-Venäjä Auto- ja konekauppa Suomi, Baltia 82 % 5 % 2 % 1 % 4 % 1 % 3 % 1 % Prosenttia Keskon liikevaihdosta

3 Varsinais-Suomen palveluverkosto
79 K-ruokakauppaa myynti 2013: 468 milj. € 9 K-rauta, Rautia ja K-maatalouskauppaa myynti 2013: 141 milj. € 28 käyttötavarakauppaa myynti 2013: 129 milj. € K-ryhmä työllistää 2500 työntekijää Varsinais-Suomessa ( tilanne)

4 Asiakaslähtöiset liiketoimintamallit
Tavaran­ ja palvelun- toimittajat Kauppiasyrittäjien vähittäiskauppa Kuluttaja-asiakkaat Kauppakonseptit ja toimintamallit Hankinta-, logistiikka-, IT- ja markkinointi- palvelut Kauppaketjujen johto Kauppapaikat Kauppiasresurssit Tukiprosessit Keskon oma vähittäiskauppa Ammattiasiakas- kauppa (B2B)

5 Tuotteen tie -kartta kertoo tuotteen reitin
Tuotteen alkuperä ja koko tuotantoketjun työolot kiinnostavat asiakkaita. Kesko yritysesittely 2013

6 Motivoivaa työtä asiakkaiden arvostamien tuotteiden ja palveluiden parissa
Kesko ja K-kaupat työllistävät yhteensä noin henkilöä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä Keskossa työskentelee noin henkilöä, joista noin puolet ulkomailla Monipuoliset kehittymis- ja etenemismahdollisuudet tehtäväkierto kotimaassa ja ulkomailla, vaihtoehtona myös K-kauppiasura sisäiset ja ulkoiset valmennusohjelmat Nuorisotakuu K-ryhmässä K-trainee-ohjelma on houkutteleva kanava K-ryhmään

7 Sähköinen asiointi

8 Asiakas valitsee – monikanavaisuus tarjoaa mahdollisuuksia
Tarjoukset ja kupongit Kesko on brändien talo. Ei yhtä mallia sähköiseen liiketoimintaan ja asiointipolkuun, vaan jokaisen ketjun pitää löytää oman liiketoimintansa mukaan ratkaisut, jotka ovat relevantteja omille kohderyhmilleen. Analytiikan hyödyntäminen. Tiedolla johtaminen.

9 NRF painopisteitä: Kanavariippumattomasta asiakaskokemuksesta (omnichannel) puhutaan paljon mutta se toteutuu harvalla Lähiruoka, luomu ja torit: keskiluokka tai ylempi keskiluokka Joka päivä halpa hinta: vaatimattomien lähiöiden hypermarketit Vahva brändi voi olla aito kilpailuetu läpinäkyvässä markkinassa Kivijalkakaupan vastaisku kilpailussa verkkokauppaa vastaan Kokemuksen jakaminen sosiaalisessa mediassa Asiakaskokemuksen mittaaminen tavoitteena Big data – periaatteesta ovat kaikki kiinnostuneet

10 Perinteinen kauppa vastaan verkkokauppa?
Suurin osa vähittäiskaupan volyymeistä tulee kivijalkakaupoista ja ihmiset haluavat käydä kaupoissa Fyysisen kaupan etu? Tilaus verkosta nouto kaupasta Valikoiman laajentaminen verkon avulla – tilaus kaupasta toimitus kotiin Vahva ja luotettava brändi Tutuin tapa toimia Läheisyys ja nopeus Asiakaskokemus ja -palvelu Sähköisten välineiden hyödyntäminen Verkon etu? Hintakilpailukyky Valikoiman laajuus Vaivattomuus

11 Mikä on myymälän / paikallisuuden kilpailuetu?
Tutkimuksen mukaan kilpailuetua on nopein tapa saada tarve tyydytettyä ja henkilökunnan apu

12 Keskon verkkokaupat K-ruokakauppa.fi Kilpailukykyiset hinnat
Relevantti tuotevalikoima Erinomainen asiointikokemus K-ruokakauppa.fi Monikanavai-suuden hyödyntäminen Tehokas logistiikka

13 Kiitos ja tervetuloa kaupoille!


Lataa ppt "Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google