Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä."— Esityksen transkriptio:

1 Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä

2 Tavoite  Selvittää asiakaslehtien roolia ja merkitystä, lukemista ja tunnettuutta.  Kohteena sekä yritys- että kuluttaja-asiakaslehdet

3 Asiakaslehtimarkkinat  Tutkimuksessa 84 kuluttaja-asiakaslehteä (B2C) ja 156 yritysasiakaslehteä (B2B)

4 Kuluttaja-asiakaslehti-tutkimus (B2C)  Lukeminen ja tunnettuus  Muoto ja jakelu  Merkitys vastaanottajalle  Tietojen keruu 11/2008-02/2009  B2C-tutkimus, N=1 047, nettipaneeli, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut  Suomen väestöä vastaavasti

5 Kuluttaja- asiakaslehdet % Asiakaslehtien tunnettuus TOP 15

6 % Kuluttaja- asiakaslehdet Lähes joka neljäs lukee kannesta kanteen

7 Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Omaan kotiin leppoisasti lukien N=1047

8 Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? % Kuluttaja- asiakaslehdet Kosketeltavan paperisena

9 Mitä seuraavista asiakaslehden mukana voi mielestänne olla? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Näytteet ja liitteet kiinnostavat

10 Mitkä ovat mielestänne parhaat tavat saada tietoa eri yrityksistä? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ylivertainen viesti yritykseltä

11 n=937 Miten kanta-asiakkuuden etuna saatava lehti vaikuttaa asiakassuhteeseenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Aktivoi ja saa aikaan toimintaa

12 n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Auttaa ostopäätöksissä Kooste kysymyksistä: mitä saan, mitä koen…

13 n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Helppo, luotettava ja monipuolinen Mielestäni tämä lehti on…

14 n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ilmoitukset ohjaavat ostamaan

15 Yritysasiakaslehdet (B2B) -tutkimuksen tulokset  Lukeminen  Muoto ja jakelu  Merkitys vuorovaikutuksessa  Tietojen keruu 11/2008-02/2009  B2B-tutkimus, N = 205, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut  Kohteena kattavasti eri toimialojen ja eri kokoisten yritysten B2B- lehtien lukijoita

16 N=205 % Yritys- asiakaslehdet Joka neljäs lukee suurimman osan  Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia  Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa  Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta  Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän  Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia  Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa  Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta  Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän

17 N=205 % Yritys- asiakaslehdet Työpaikalle postitse

18 Missä useimmiten luette asiakaslehtiä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti luetaan työpaikalla

19 Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Paperi pitää pintansa

20 % N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti ja netti vahva pari

21 N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan Yritysasiakaslehti saa….

22 Päätulokset 1.Asiakaslehti on myynnin väline 2.Ilmoitukset asiakaslehdessä oleellinen osa lehteä 3.Asiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan 4.Mainonta pistää toimimaan 5.Kuluttajat lukevat 26 minuuttia, yritysasiakkaat 19 minuuttia 6.Syventää luottamusta 7.Tekee yritystä tunnetuksi, paras yhdessä netin kanssa 8. Vahvistaa asiakassuhdetta 9.Postitse saatu paperiversio suosituin olomuoto 10.B2C-asiakaslehdet mieluiten kotiin, B2B-lehdet työpaikalle

23 Kiitos mielenkiinnosta!


Lataa ppt "Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google