Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos
2
Tehtävä Keskustelkaa noin 5 hengen ryhmässä (4 ryhmää) parhaasta tavasta järjestää katsomusopetus. Saatte lisää ohjeita keskustelun edetessä.
3
Menetelmä Jakautukaa noin 5 hengen ryhmiin.
Valitkaa puheenjohtaja, joka toimii myös ajanottajana, henkilö vaihtuu useamman kerran harjoituksen aikana. Valitkaa kirjuri, kirjurin ei tarvitse toimia pj:na/ajanottajana, mutta hän on mukana keskustelussa. Olkaa valmiit aloittamaan keskustelu annetuin ohjein. Ohjeita tulee vähitellen lisää.
4
Ohjeet Ohje: kunkin puheenvuoron tulee olla lyhyt (max enintään n. 40 sekuntia) eikä sama henkilö saa käyttää kahta peräkkäistä puheenvuoroa Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa/puheenjohtajaa. Joka puheenvuoro max n. 40 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, vähintään 4 sekuntia.
5
Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa
Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta (referaattia ei lasketa 30 sekunttiin).
6
Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa
Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta Oman puheenvuoron jälkeen saa uuden puheenvuoron vasta, kun kaikki muut ovat käyttäneet puheenvuoron. Tällaisen täyden kierroksen jälkeen ajanottaja aina vaihtuu.
7
Purku Miten keskustelu sujui muunnellulla nelivaiheisen raketin menetelmällä? Mitä eri argumentteja katsomusaineiden mallista jäi mieleen?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.