Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit"— Esityksen transkriptio:

1 Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

2 Tehtävä Keskustelkaa noin 5 hengen ryhmässä (4 ryhmää) parhaasta tavasta järjestää katsomusopetus. Saatte lisää ohjeita keskustelun edetessä.

3 Menetelmä Jakautukaa noin 5 hengen ryhmiin.
Valitkaa puheenjohtaja, joka toimii myös ajanottajana, henkilö vaihtuu useamman kerran harjoituksen aikana. Valitkaa kirjuri, kirjurin ei tarvitse toimia pj:na/ajanottajana, mutta hän on mukana keskustelussa. Olkaa valmiit aloittamaan keskustelu annetuin ohjein. Ohjeita tulee vähitellen lisää.

4 Ohjeet Ohje: kunkin puheenvuoron tulee olla lyhyt (max enintään n. 40 sekuntia) eikä sama henkilö saa käyttää kahta peräkkäistä puheenvuoroa Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa/puheenjohtajaa. Joka puheenvuoro max n. 40 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, vähintään 4 sekuntia.

5 Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa
Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta (referaattia ei lasketa 30 sekunttiin).

6 Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa
Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta Oman puheenvuoron jälkeen saa uuden puheenvuoron vasta, kun kaikki muut ovat käyttäneet puheenvuoron. Tällaisen täyden kierroksen jälkeen ajanottaja aina vaihtuu.

7 Purku Miten keskustelu sujui muunnellulla nelivaiheisen raketin menetelmällä? Mitä eri argumentteja katsomusaineiden mallista jäi mieleen?


Lataa ppt "Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google