Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Tervetuloa vanhempainiltaan!
2
Meidän porukka Ja kaikki iloisesti erilaisia! 1.lk 17 oppilasta
Opettajat: Tarja, Susanna ja Erityisopettaja Henriikka Koulunkäynnin ohjaajat: Tiina ja Tanja Ja kaikki iloisesti erilaisia!
3
ERILAISIA OPPIJOITA Yksi oppii lukemalla, toinen vaikka tonkimalla.
Kolmas tahtoo keskustella, neljäs nauttii neuloskella. Kokeillaan siis kaikenlaista, löytyy pian jo oma kaista! -Oppimaan oppimisen taidot - VSOP
4
Oppimisen perusedellytykset
Halu oppia - Myönteinen asenne - Hyvä itsetunto Hyvät olosuhteet - Oma työpiste - Työrauha (läksyaika) Ihmissuhteet kunnossa - Kaveripiiri - Huolista vapaa mieli
5
Alkuopetuksen tärkeimmät tavoitteet
1.luokalla - Koululaisuus! - Lukutaito (KÄTS-menetelmä) - Keväällä lukutaidon tulisi olla sanatasolla sujuvaa. - Kirjoitustaito tavuittain - Matemaattisen ajattelun herääminen - Lukujen 1-10 hajotelmat - Matematiikan yhteen- ja vähennyslaskut 0-20, lukusuora
6
Alkuopetuksen tärkeimmät tavoitteet
2.luokalla - 1.luokalla saatujen taitojen kehittäminen ja vahvistaminen - Varmuus ja itsetunto, työskentelytottumukset - Sosiaalisuus, ryhmässä toimimisen taidot - Sujuva luku- ja kirjoitustaito Oman lukuinnostuksen löytäminen - Lukualueen 0-20 junnauskokeet piakkoin tuloillaan automatisoitunut yhteen- ja vähennyslasku - Lukualue syksy, kevät - Kertotauluihin tutustuminen - Ajankäsite
7
LIIKKUVA KOULU, KAVERITIIMI
Muita asioita: LIIKKUVA KOULU, KAVERITIIMI KIRJASTO OPPILASKUNTA KOTILÄKSYT
8
Muita asioita: KIRJASTO KOTITEHTÄVÄT POISSAOLOT
Lukuharrastuksen herättäminen Ohjataan juonellisten kirjojen lukemiseen. KOTITEHTÄVÄT Tehdään aina seuraavaksi päiväksi. Oppilaat merkitsevät itse läksykirjoihin. Poissaolojen läksyt huolehditaan kysymällä kaverilta tai opettajalta. POISSAOLOT Pidemmissä poissaoloissa lupa rehtorilta, poissaolohakemus täytettävä. LIIKKUVA KOULU, KAVERITIIMI Liikuntaa edistävä, kiusaamista vastustava
9
Arviointi Väliarviointina arviointikeskustelu.
Oppimiskeskustelulomake –tavoitteiden asettaminen. Arviointikeskusteluun osallistuvat vanhemmat ja oppilas. (tammikuu 2018) Lukuvuosiarviointi sanallisena 1.-2.luokalla Käyttäytymisen arviointi. Nivelvaiheen arviointi 2.luokalla.
10
Muuta: Tukiopetus 1.lk pariton/2.lk parillinen vko Retket, kulkeminen
Kulttuuripolku: kirjasto ja museo Uinti 2lk keväällä Yhteystietolista Vaatteiden nimikointi Sisäkengät, liikkapussi Välipala
11
Yhteystiedot WILMA on koulun tiedotuskanava. Vanhempien kokemukset Wilman käytöstä? 1.lk Tarja Riihola puh Lk Susanna Sivenius puh
12
Jotta lapsen olisi mahdollisimman hyvä käydä koulua…
Osoita kiinnostusta lapsen koulutyötä kohtaan, auta luomaan rutiineja, jotka helpottavat läksyjen tekoa tee LAPSEN KANSSA, älä lapsen puolesta. Lue lapselle lapsen sanavarasto ja käsitteistö rikastuvat Puhu koulusta ja opettajista myönteisesti lapsen kuullen Kerro opettajalle muutoksista perheessä ( muutto, sairaus, ero, kuolema, vauva, työttömyys) Tutustu luokan muiden lasten vanhempiin; yhteistyö ja sopimukset käytännön asioista Koulu on lapsen tärkein asia; harrastuksia voimien mukaan
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.