Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle"— Esityksen transkriptio:

1 Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
Porvoon kaupunki/Sivistystoimi/MM

2 Ajankohta: Ensimmäisen hankelukuvuoden lopussa, toukokuu 2014
Kyselyyn valitut: 42 avainhenkilöä Vastausten määrä: 26 (18 + 8) Vastausprosentti: 62 %

3 Miten tasa-arvo hanke mielestäsi on lähtenyt käyntiin koulussasi?
Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti): 94 % suomenkielisistä vastauksista 75 % ruotsinkielisistä vastauksista Kiinnostavat perustelut: efter att inkörningsperioden är över förstår jag inte hur vi tidigare klarat oss utan stor flexibilitet och gott samarbete hankkeen työntekijät ovat kokonaisvaltaisesti pystyneet tukemaan oppilaiden koulumotivaatiota vielä voisi terävöittää tehtävänkuvaa tarkemmin koulukohtaisesti ja tehdä periaatepäätöksiä siitä miten tieto kulkee avustaja ei halunnut työskennellä yksikössämme ja hänen panoksensa siirrettiin toiselle yksikölle

4 Suuntautuuko resurssi hanketavoitteita ajatellen oikein?
Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti) 89 % suom. 74 % ruots.

5 Kuinka hyvin hanke on saavuttanut tavoitteensa tähän mennessä?
Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti) suom. + ruots. 88 %

6 Miten hanke näkyy kouluarjessa?
Kiinnostavat vastaukset: - Monet oppilaat, jotka eivät aiemmin kyenneet suoriutumaan läksyistä oppimisvaikeuden/kielitaidon takia on saanut suuresti tukea läksykerhosta - Kyseisillä oppilailla tekemättömien läksyjen määrä on pudonnut todella paljon ja miltei hävinnyt kokonaan - Hankkeen työntekijä on voinut tehdä ns. kenttätyötä yhdessä oppilaiden ja huoltajien kanssa. Esim. jos oppilas jää herkästi kotiin, on hankkeen työntekijä voinut olla nopeammin yhteydessä oppilaaseen. Mahdollisia koulupudokkaita on pystytty tukemaan yksilöllisemmin. School Coachin rooli on aktiivinen Skolgångsbiträdet har gjort sig bekant för alla. Läxis är välbesökt och barnen vänder sig ofta till henne för att reda upp bråk.

7 Onko hanketyöntekijöiden rooli oppilaan tukiverkostossa sinulle
Hiukan epäselvä % suom. Epäselvä tai hiukan epäselvä 63 % ruots.

8 Onko hanketyöntekijöiden rooli koulun työyhteisössä sinulle
Hiukan epäselvä % suom. Epäselvä tai hiukan epäselvä 50 % ruots.

9 Kehittämisehdotuksia hankkeelle:
Viikonpäivissä täytyy löytää myös joustoa – ei aina vain to ja pe. Alkuviikko on tärkeä. Skolgångshandledaren på plats varje dag Tutustumiseen hanketyöntekijään on varattava riittävästi aikaa (oppilaat ja vanhemmat) Nivelvaihe alakoulusta –yläkouluun (poissaolot ja kontaktit vanhempiin) Vi har fortfarande elever som inte kommer till skolan - måste få den här resursen inriktad också på dessa familjer Att projektpersonalen avhämtar elever hemifrån Kaikkien opettajien olisi hyvä tietää millä perusteella joku oppilas saa hankkeelta tukea Edelleen eri menetelmien kokeileminen, jotta saamme tietoa mitä kannattaa tehdä erilaisissa ongelmatilanteissa Hankeseminaari – työtapojen ja uusien menetelmien esittely Klar och tydlig arbetsbeskrivning – alla klarar inte av att få fria händer Mera stöd av projektledningen då när något inte fungerar


Lataa ppt "Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google